Gå til innhold

Dersom mannen din tilbyr seg å passe barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hans søster/bror ber om barnepass, eller en venn av ham eller noe sånt, og han svarer ja. Eller tilbyr seg selv for den saks skyld. Hvem er det da som ender opp med å faktisk passe barnet hos dere? Her skjer det veldig sjeldent, og to ganger passet det ikke for meg, så jeg var ikke en gang hjemme siden jeg hadde avtalt noe med venninner. Han ble litt snurt da, men forandrer da ikke mine planer fordi han avtaler noe uten å spørre. Har jeg ikke andre planer har han hovedansvaret, men leker med dem og hjelper dem og slikt jeg også da. Synes det er en selvfølge at den som avtaler må ta ansvaret, men snakket med en bekjent i går og fikk litt hakeslepp. Der hadde nemlig mannen invitert de tre(!) onkelbarna sine til å bo hos dem en hel uke(!) og selv stukket ut på fest, ting han måtte fikse osv og latt hun være alene igjen med dem store deler av tiden, de har da selv to små barn. Hun hadde også måtte avlyse en del av sine planer. Jeg spurte hvorfor hun fant seg i noe sånt, og hun sa at sånn er det jo, kan jo ikke forvente at mannfolka skal se etter så mange unger. Neivel...?

Hvordan er dette for dere? Har hun virkelig rett i at det er normalt at kvinnen passer på barna uansett hvem som lager avtalen, eller er det normalt at den som lager avtalen også er den som har hovedansvaret? Kjenner jeg er veldig glad for at jeg er ammen med en mann og ikke en guttunge altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg syns det ville være rett og rimelig å ringe deg og spørre om dette var greit, uansett om han tok det fulle ansvaret eller ikke. Er jo greit å være forberedt på endringer i hjemmesituasjonen. Men å ta på seg å passe barn, når han har andre planer, og uten å høre om det passer for samboern, er jo bare helt tankeløst.

Skrevet

Herlighet. Det hadde jeg aldri funnet meg i! For det første avtaler vi aldri sånne ting uten å ha pratet med hverandre, og da deler vi nogenlunde på ansvaret hvis vi er ledige til pass begge to. Hadde ikke giddet og passe en så stor haug med unger når mannen min avtalte det uten å høre med meg. Og hadde iallfall ikke tatt ansvaret alene og avlyst planene mine mens han drev rundt. Får da være grenser for hvor mye man skal la seg bli tråkket på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...