Gå til innhold

Hva serverer jeg til reker? Trenger hjelp til handlelista!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står litt stille for meg her. Baguetter, majones.. hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er godt med et salatblad, agurk og litt sitron på.

Skrevet

Sitron er et must. fersk som du deler i båter og man kan presse selv oppå. Smør (ikke alle liker majones), salat, pepper, gjerne agurk. Skiver i tillegg til baguetter?

Skrevet

salat, agurk, sitron, hvitløksmajones, loff (nydelig å riste), drikke, urtesmør, rømme, and so on...

Skrevet

Dill...Fersk dill.

Reker skal du ikke kimse med. Reker er seg selv, og du skal ikke lage mye ut av det. Loff, majones og dill er mer enn godt nok :) (en liten skål med salat vedsidenav er godt, bare ikke bland det med rekene :))

Skrevet

Vi pleier å ha: Loff, landbrød, majones, hvitløksmajones, svart pepper, sitron, dill og avokado.

Skrevet

vi pleier å ha sitron, salatblad, agurk og frisk dill :)

herregud, nå ble jeg sulten!! hehehe :)

Skrevet

Rå løkringer skjært i løvtynne skiver høres kanskje rart ut, men det er himmelsk under rekene på skiva. Smak det :))

Skrevet

Avocado er eit must - skjær i skiver og legg oppå rekene.

Skrevet

Oi, tusen takk for masse tips! Da fikk jeg fylt ut handlelista litt mer:) HI

Skrevet

Aioli er også veldig godt til reker:)

Skrevet

Avokado er nydelig sammen med reker.

Reker og hjemmelaget guacamole er nam!

Ellers: loff, majones og sitron. Rekecoctail er kjempeundervurdert, sjekk kokeboken til mor..

Skrevet

Kan du gi meg en oppskrift på aioli, hvor mye skal jeg ha oppi av hvert..? :)

Skrevet

Signere stjerna :)

Om det e snakk om bare kokte reker, e d nydelig på loff med majones og sitron, evnt hvitvin til eller mozell.

Om det e f.eks stekt scampi med hvitløk e en avocasdosalat med tomat og f.eks ruccola nyyydelig til ;)

God middag!

Skrevet

Sitronpepper.

Aioli kan du lage enkelt ved å ha en knust hvitløksbåt oppi ca 1 dl majones. Du kan ta så mye hvitløk du vil. Evt litt salt og pepper, gjerne også litt sitron. Jeg har også litt røme oppi lettmajonesen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...