Gå til innhold

Sex vondt etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk barn for 5 uker siden, fødselen endte med hastesnitt etter 16 timer på fødestua, barnet satt fast i bekkenet.

Nå har vi prøvd å ha sex igjen, men det virker som om skjeden har blitt trangere. Da vi prøvde bakfra gjorde det faktisk ordentlig vondt... Skal sies at halebenet har vært vondt siden jeg lå med rier også... Noen som har vært borti noe lignende? Synes det er flaut å snakke med legen om sånt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er tørt kjennes det trangere, og kan også gjøre vondt. Pøs på med glidemiddel og prøv igjen. Man får ofte nedsatt/endret sekresjon i forbindelse med sex etter fødsel. Og dropp doggystyle til halebenet er helt bra. Normalt å også være "gåen" der nede etter KS, spesielt om du har vært i fødsel først. Gi det tid, og vær flink med glidemiddel.

Skrevet

Dersom du hadde 16 timer på føden før det endte i keisersnitt, må du ha hatt en del åpning. Dette gjør at det kan være vondt etter keisersnitt også. Gjør som hun over sier, og pøs på med glidemiddel. Da kommer det seg fortere. Bruk god tid, og be mannen din være veldig forsiktig når han trenger inn.

Skrevet

Det hadde jeg også, begynte til og med å blø. Det er fordi slimhinnene er irriterte, ikke produserer nok veske osv.. gikk bedre for meg etter ei uke eller så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...