Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 min mann har 50/50 omsorg for barna,har nylig fått bytta dag slik at bytting av ungene skjer på mandager og ikke på søndager som før.vi leverer barna på sfo 06:30 mandag morgen og xen henter de på ettermiddagen..men så kom høstferien..hva gjør vi da...vi overtok dem i går,da kom xen på døra ti over 6 med dem,samtidig som hun sto med tannlege lapp i hånda til den ene ungen,time neste mandag kl 8...som selfølgelig min mann måtte gå på siden vi da hadde hatt ungene.. burde ikke da xen hatt ungene på dagen i går da,hvis hun mener att min mann har ansvaret neste mandag?? håper de kommer fram hva jeg mener..noen som har noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Dette må foreldrene fikse, jeg ville ikke ha blandet meg inn i det. Men er mannen din fleksibel i all logistikk som har å gjøre med eksen og stebarna, hadde jeg krevd at han fikk være like fleksibel og ansvarsbevisst i forhold til meg og fellesbarn. Gidder ikke at han er mer hjelpsom i forhold til eksen på bekostning av meg, og våre. Vi har ofte en liten "krangel" om hvem som skal ta ut sykt barn dager, han er ikke så fryktelig gira på å være hjemme, ta seg fri for tannlege timer, helsestasjon etc. Jeg tar absolut min del av støyten. Jeg har en mer fleksibel jobb, og det er helt klart lettere for meg å ordne slike praktiske ting. Det er kun når jeg har møter med flere parter slik at det er vanskelig å booke om, at han tar sånne ting. Men eksen hans har en ufaglært jobb, en jobb det absolut skulle være mulig å få vikarer i, ettersom hvem som helst kan utøre de arbeidsoppgavene. Men der er han flinkere å hjelpe til. Da blir det på en måte slik at han føler han bruker opp sin tid, at jobben hans allerede har lidd nok når det er tid for våre barn som trenger noe. Da blir jeg litt forbanna. Hvorfor skal min jobb lide. Om jeg ikke er på jobb, så må jeg ta det igjen, det kommer ikke noen inn og skriver mine dokumenter, jeg har frister jeg bør forholde meg til etc. Er han fleksibel ovenfor henne, da får han pokker meg være like fleksibel ovenfor meg. Jeg hadde nok tenkt som deg. Helt greit at hun leverte som avtalt og vanlig, men da får dere levere som avtalt, skjæringspunktet er skjæringspunktet, og er det klokka 06.30 på mandager, da er det 06.30 på mandager. Det er tross alt litt av en kabal som skal gå opp for de fleste av oss. Bruker han tid på å lette hennes hverdag går det som regel på bekostning av noen andre sin hverdag, enten får han ta den støyten selv, og da er det greit, men begynner det å forplante seg inn i din sfære, da hadde jeg protestert.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 her finnes det ikke fleksibelitet...for hver ting som skal diskuteres ender de med møte på fam.vern kontoret...de er like stae begge to,eksen er helt for jævelig vanskelig i håp om å gjøre ting litt vanskeligere for oss,så svarer da min mann ijenn med å være vanskelig..ja det er barnsligt...:/
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg er helt enig med deg anonym 10:47. Vi har også mange slike fighter hvor jeg ser ting fra min og fellesbarnas side, og han ser kun sitt barn. Ved den minste antydning til å være mer til hjelp for bio, så setter jeg foten ned. Det er ikke noe logikk i at jeg skal måtte ta meg av kontroller på helseststasjonen, eller sykdom fordi han har "brukt opp sine dager". Det samme gjelder når han har barnet utover "sin tid" for å hjelpe bio. Problemet da er at han sier at h*n bor jo her også, sa da må h*n få være her så lenge h*n vil. Jeg har ingenting imot barnet, men mer mangelen på orden og struktur følger med når barnet er her. Mannen min er elendig på å organisere, så mye faller på meg. Uansett så føler jeg at jeg alltid må "gi" meg til fordel for 1.gangsfamilien. Det sliter på følelsene mine for mannen min og barnet hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå