Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Noen som har erfaringer med andre vognposer enn voksi? Voksiposer e jo veldig dyre synset jeg... lurer på om dere har prøvd ut et billigere alternativ som er like bra?? Hva med hjemmelagde poser? Ser noen syr selv.....
Denishil Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Voksi posen er jo forsåvidt litt kostbar i innkjøp, 1999,- men så har du pose så lenge barnet ditt trenger poser da. Med de rimeligere variantene har du pose den første vinteren også må du finne på andre kreative løsninger for de neste 2 - 3 åra, så jeg synes alt i alt at Voksiposen er verdt penga sine jeg =)
Makko med to små gutter Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Hvis det bare er prisen du reagerer på, så kjøp en brukt (bare pass på at det er selehull, og at du får vinterposen). Kjøpte min til 400kr, og brukte 100-150kr i stoff og sydde nytt trekk. Er ingen kløpper med symaskin, men dette gikk helt greit. Fikk en "ny" fin pose... Etterpå lagde jeg en "mini" voksi pose av en gammel vinterdyne. -Brukte voksiposen som mal og bare laget den mindre. Brukte bare stoff rester, så den kostet meg ingenting :-D . Den fungerte bra i bagvogna. Så ble den for liten, men da hadde jeg jo en større pose.
tine0810 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 jeg er veldig fornøyd med Odenwalder dunpose. Den er billigere enn voksi (stadig vekk på tilbud på Barnas Hus hvertfall), og varer like lenge. Er stor og lang.
lillegulla Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Vil anbefale easy grow dun pose med forlengerledd. Brukes så lenge barnet trenger pose. Den er liten til å begynne med så passer små vogner også, når barnet vokser setter man på forlengerledd. Glidelås på midten foran gjør det enkelt å kle på. Har hull for seler bak. Anbefales på det varmeste. Ble best i test på tv2 forbrukerrådet.
Hormonella <3 Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 jeg vill gått for voksi Min lever enda og er like fin etter 7 år, og 5 barn de er dyre fordi det er kvalitet men må si de har steget i pris, jeg betalte 1100 for min....
HegeAE Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 Er enig her. Har Voksi sjølv som eg kjøpt for 7 år sidan, og den var ikkje så langt dyr som den er i dag. Har brukt voksi til nr 1 og nr 2. Nr 2 kjem til å bruke den enno ja. Spørs korleis vinteren blir. Og kjem og til å bruke den til nr 3. Og har ikkje planer om å kvitte meg med den heller.
Lemonia Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Nå har ikke jeg prøvd Voksiposen siden jeg synes den er klumpete og fæl, men vi har bl.a. EasyGrow (gjorde det veldig bra i test) med forlenger og den er kjempebra. Kan brukes så lenge barnet trenger vognpose, samtidig som man med forlenger slipper å ha så lang pose mens barnet er lite. Varm og god pose som også ser nett og fin ut. Anbefales. Alle vognposer kan jo uansett brukes til alle barna man skal ha, og er den pent brukt kan den enkelt selges igjen, så det er jo ikke bare Voksi som "varer evig", dermed blir enhver pose en investering som blir billigere og billigere jo flere barn man bruker den til.
Denishil Skrevet 13. oktober 2010 #9 Skrevet 13. oktober 2010 Det dere må være obs på med dunposer er at når de har dun rundt hele, altså både i ryggen og på toppen så mister disse posene sin varmende og isolerende evne når barnet ligger i posen. Ergo må man bruke ett skinn oppi posen for å få en pose som er skikkelig varm gjennom vinteren =)
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Har både voksi (var så heldig å arve helt gratis) og Odenwalder dunpose. Var veldig fornøyd med voksi da gutten var liten baby, så blir å bruke den på nestemann i vinter. Varm og god! Men da gutten min ble litt mer aktiv og ikke ville legge seg i vogna, var det et mareritt å prøve å knyte igjen posen mens han sparket vilt med beina. Og beina fikk han da også ut mellom lagene.. Kjøpte derfor Odenwalder posen med glidelås framme, og problemet var løst! Han elsker posen sin, og sover godt i den enda-han er en stor/lang gutt som fyller 2 år snart. Har forresten prøvd voksiposen nå, men den er blitt liten til min store gutt, så veldig glad jeg har den andre. Hadde jeg ikke hatt pose nå og måttet kjøpe en, ville jeg nok valgt Odenwalderposen, eller en tilsvarende med glidelås og IKKE knyting.
Lemonia Skrevet 13. oktober 2010 #11 Skrevet 13. oktober 2010 Jepp, man får kjøpt skinn som passer perfekt til EasyGrow. Varmt og godt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå