Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir igjen alene med min datter,og aner ikke hvordan jeg skal klare meg:-(

Jeg har ikke rett på os da jeg har brukt den.

Vi har 50/50 deling så jeg får ikke noen støtter.

Jeg har utbetalt mellom 11000-13000 i lønn.

Jeg skal få 2000,- av far i bidrag og bhg-hjelp

Så da har jeg maks 15000+barnetrygden..

Husleie på 6000,-

Bhg på 2550,-

Lån på 3000,-

Studielån på 3400,-(hvert kvartal)

Også kommer mat,telefon,transport utenom:-(

Så jeg har minst 11500,- i utgifter hver mnd..Jeg blir helt dårlig når jeg tenker på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kanskje sett meg om etter en bedre betalt jobb om jeg var i dine sko, 11-13000 er jo ingenting...

Og sjekk om du kan skatte i klasse 2 en periode.

Skrevet

finne deg en billigere bolig, ...

Skrevet

Ett barn og 2550 i barnehageutgifter? Bytt barnehage, få deg en bedre betalt jobb og flytt så du får mindre i husleie.

Skrevet

Om man har så dårlig råd kan du være berettiget til rentefri betalingsutsettelse på studielånet ditt! Ring lånekassen

Skrevet

Bytt jobb, eller i det minste ta deg en ekstra jobb (f.eks kveldsvakter) de dagene hun er hos faren. Du jobber tydeligvis ikke fulltid med så lite lønn.

Lykke til!

Skrevet

Du kan også ha rett på bostøtte fra husbanken. Husbanken.no

Skrevet

Er kjempeheldig som har funnet en leilighet til bare 6000,- i mnd,prisene her ligger vanligvis fra 10 000,- for en to-roms,så å finne en billigere leilighet er nok ganske så vanskelig..

Er ikke 2550,- vanlig bhgpris?

Holder på med utdannelse(praksis) så lønnen vil bli bedre,men ikke før om 1-2 år..

Skrevet

selv om du ikke får os så får du stønad til barnetilsyn,så barnehagen vil koste 800-900 kr, det hjelper jo en del. Er ellers enig med dem som ber deg skaffe en bedre betalt jobb,justere skatten og leie en billigere leilighet:-)

Skrevet

Studielånet kan fryses pga lav inntekt og pga småbarn!

Du kan få redusert barnehageregning pga inntekt.

Har du vurdert å flytte, sånn at du får billigere bolig? Er det en mulighet?

De ukene barnet er hos faren har du jo mulighet til å jobbe ekstra. Hva med en ekstra jobb om du ikke kan jobbe mer der du jobber nå?! Evnt bytte jobb? Er blandt annet ofte ledige stilliger på bensinstasjoner spesielt helg og natt å det er jo høvelig bra betalt siden man får natt tillegg osv.

Skrevet

Du har ikke rett på os, fordi du har brukt den? Vil det si at du allerede har hatt minimum 3 år med os for jenta di? Hva er muligheten for å forlenge tiden med os, dersom du starter en evt utdanning eller jobb? (Regner med far vil være med å diskutere en 60/40 deling, dersom dette bedrer økonomien for deg og deres datter)..?

Studielån: kan du ha krav på betalingsutsettelse og rentefritak?

Jobber du? Om ikke, redusere bhg plassen?

Dersom du ikke jobber, forsøk å få en bedre betalt jobb, evt ta utdanning som sikrer dere økonomisk!

Kanskje du kan ha krav på bostøtte?

Dobbel barnetrygd får man vel også dersom man er alene med barn, mulig fordelingen må være 6040 her også?

Skrevet

2550 er i overkant, men det varierer vel fra kommune til kommune. Dersom du er under utdanning skal du jo ikke betale på studielånet, og du vil ha krav på støtte fra lånekassen til du er ferdig utdannet.

Skrevet

Barnehageprisen er OK i utgangspunktet, men har du liten inntekt må du søke om å få den redusert. Det får du automatisk.

Bostøtte er en mulighet. Så lenge du studerer trenger du vel heller ikke betale ned på studielånet.

Har du husket å ta med barnetrygden i budsjettet?

Skrevet

Ta deg en helgejobb de helgene hun er hos far, for regnestykket ditt kommer ikke til å gå opp uten økte inntekter.

Skrevet

Jobber allerede hver helg,enten ene dagen,eller hele helgen..

Får vel ikke utsatt studielånet når jeg er i praksis for noe annet enn det jeg begynte på i utgangspunktet?Siden jeg er ferdig med den skolen der jeg fikk lånet?Eller?

Støtte til barnetilsyn får jeg vel ikke siden vi har 50deling..

Kanskje jeg kan jobbe litt natt en eller annen plass,må virkelig vri hodet mitt her nå:-/

Skrevet

Hvorfor skal dere absolutt ha 50/50 deling, når det blir så vanskelig for deg? Barnefaren vil vel ikke at datteren skal bo i fattigdom pga at alt skal være så forbaska rettferdig på papiret? Hvis dere har et godt samarbeid og hun uansett kan være 50 % hos han, kan ikke dere ha 60/40 på papiret?

Skrevet

Søk redusert barnehage kostnad, søk om støtte til barnetilsyn.

Søk bostøtte!

Om dette ikke hjelper, så søker du supplerende sosialhjelp. Da får du dekket egenandeler på lege, alle medisiner til deg og dattera di. Du kan også få ekstra hjelp til strømregninger ol. Ha en dialog med en sosialkurator.

Søk utvidet stilling, annen jobb, så ordner det seg på sikt :-)

Skrevet

Selv om du er i praksis for noe annet en den utdannelsen du har fått støtte for så er paksis fortsatt utdanning og du skal ikke betale på studielånet når du utdanner deg.

Jeg synes bhgutgiftene ser normale ut. De varierer fra kommune til kommune så de som reagerer på at det var mye bor i en mye mer barnevennlig kommune enn meg. Siden du har lav inntekt så skal duha rett på redusert bhgutgifter, men siden dere deler 50/50 så ville jeg regnet med at faren betaler halvparten av denne regningen?

Du sier du har låneutgifter på 3000kr i mnd. Hva slags lån er dette. Er det mulig å bedre betingelsene slik at du betaler litt mindre i måneden? En krone her og en krone der blir plutseligmye penger.

Selv om du sier at det vanligvis koster mye mer enn hva du betaler i leie så ville jeg sett på muligheten for å flytte og bo litt rimeligere. Hva med å bo litt mindre sentralt? Jeg vet ikke hvor sentralt du bor, men det er ofte billigere å bo litt i utkanten.

Jeg skjønner ikke helt hva du jobber med siden du ike tjener mer. Du er i praksis, men har du noen annen jobb ved siden av? Sørger du for å få det du har krav på når du er i praksis? vis du ikke jobber ved siden av praksisen så bør du finne deg en jobb ved siden av.

Skrevet

Lånet er opprydding etter gammel idiotskap:-/

Jeg bor ikke midt i et bysentrum for å si det slik,bor i en bydel,nær bhg og jobb,og kan ikke flytte særlig langt derfra.Både pga da vil vi flytte vekk fra bf og jeg vil få mer kostnader til transport.Og igjen,leien jeg har nå,er virkelig bra.De kunne fått endel mer,men de er grei med meg pga felles kjente..

Jeg sitter utrolig stor pris på alle svar,har fått litt tips og råd og skal ta en tur på nav.Kanskje de kan hjelpe?Iallefall med å fortelle meg hvor jeg kan hendvende meg og om jeg har krav på noenting i det hele tatt..

Får også prøve å få flere ekstravakter,enten der jeg jobber eller andre steder.

Jeg jobber mellom 80-100% i mnd,og det er egentlig smertegrensen min da jeg har en diagnose.

Går det an å bruke den på noen som helst måte tro?

Det er mange som jobber redusert eller er ufør pga samme diagnose,men jeg har ikke latt det stoppe meg,jeg nekter å la den styre livet mitt.Så jeg har aldri sittet meg inn i hva jeg faktisk kan "gjøre" med den..

Skrevet

Det er ikke så mye å "gjøre" med en diagnose. Det vil alltid lønne seg å jobbe uansett. Dersom du ikke kan jobbe på grunn av sykdom vil du først få sykepenger etter samme lønn som du har nå. Etter dette vil du evt gå over på AAP som er betydelig lavere enn lønnen din.

Skrevet

Dere får skatteklasse 2 annenhvert år med 50/50 deling.

Skrevet

Hun har ikke rett på stønad til barnetilsyn så lenge det er 50/50 deling.

Stønad til barnetilsyn får man kun om man er enslig forsørger.

Skrevet

For et tåpelig råd...unnskyld meg, men oppfordrer du de til å svindle på trygdesystemet?

Det er et svært dårlig råd, særlig nå som nav jobber intenst med å ta enslige forsørgere som ikke har rett på stønaden. Og ja, det kan bevises at man ikke har 50/50 ordning. Nav har mange muligheter til å finne ut av det.

Hjelper ikke å få utbetalt stønader i et par år for og måtte betale tilbake om etterpå. Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Ville mye heller gått for andre råd som har kommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...