Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 uff, stakkars pusen har selvfølgelig vært kjempesyk i natt. Resultatet er rett og slett veldig ekkelt. Har tørket vekk og vasket men fortsatt synes jeg det stinker, og om det blir flekker vet jeg først når det har tørket igjen... Noen som har noen suverene tips for å få vekk alle spor? Sofaen er i ganske tettvevd stoff i naturfarge (kjempepraktisk med småbarn og syke dyr.. not) Hadde liksom ikke tenkt å bytte ut sofaen ennå....
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Ja, sånn er et iblant, lo godt jeg. Vi hadde en katt som ikke ble helt tørr, tissa i sofaen, og bæsja i hjørnet under sofaen. Han ble ikke gammel stakkar (ble syk), og da ble det ny sofa :-) Må vel rense stoffet, men har nok trekt nedi også ...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Kattefaen? Hva skal du med katt egentlig? Stakkars pus heter det når den er syk! Og det er ikke kattens skyld at du ikke tenker over hva du kjøper og hva som kan skje, det er din skyld. Så jeg vil heller si: EIERFAEN!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Herlighet da, la dama få ha en utblåsning. Du kan ikke ha (hatt) katt selv, 10.09, når du ikke ser at hun jo er glad katta si, bare litt frustrert, og ber om råd fra noen som kan dette, om hvordan hun skal rengjøre sofaen !!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 he,he nå måtte jeg bare le,kattefaen he,he...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Jo, jeg har hatt katt hele mitt liv, og ikke tale om at jeg hadde kalt stakkars dyret for "kattefaen" bare for det. Det er ikke kattens skyld, og det hjelper ikke å bli forbanna på dyret. Jeg kan ikke ha hatt katt når jeg ikke skjeller ut dyra på nett? Jada, god morgen og god bedring til deg også! Forresten har jeg hatt hund også, og jeg kalte den ikke for møkkabikkje bare fordi den pissa på seg når den var kastrert og våknet av narkosen. Er vel kanskje bare jeg som er en dårlig eier da?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 jeg sier da grisunge også, til unger, du må være overperfekt!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har en helt fantastisk skjønn katt som jeg elsker HØYT!!) Men den dagen jeg kom opp på loftet og han hadde tissa i senga til ungen min så treiv jeg han i skinnet og slengte han ut og ropte forbanna kattefaen til han! Da jeg hadde vaska, roa meg og fått ting i orden her så satt jeg med katten på fanget en time fordi jeg hadde dårlig samvittighet over hva jeg hadde sagt til han. Men utblåsning måtte til ja..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Ja, såklart. Jeg er overperfekt som skjønner at hvis jeg tar et dårlig valg ang. sofa, så er det min egen skyld og ikke griseungene, møkkabikkja, eller kattefaen sin feil at det blir ødelagt. Er ikke heller det at jeg er såpass oppegående at jeg IKKE legger skylda over på andre enn meg selv?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Dyremishandling måtte til altså.... Gjør du det samme med ungene også om de tisser i senga om natta?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #11 Skrevet 12. oktober 2010 Klart jeg gjør det! Om ungene tisser seg ut om natta, triver jeg de i nakkeskinnet, kaster de ut, så får de sitte der å skamme seg! Dumhaud..!!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 12. oktober 2010 #12 Skrevet 12. oktober 2010 Hallo? Man kan da omtale sine gamle foreldre, sine møkkaungar, gubbejæveln og kattefaen i slike ordlag uten å være foreldre/barne/manne/dyremishandler. Konsentrer dere om hva folk gjør og ikke så mye om hva de sier. Godt tips når det gjelder politiske valg også...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #13 Skrevet 12. oktober 2010 Så jeg er dum i hodet som skjønner at mishandling er mishandling, enten det er dyr eller barn det er snakk om? Hva er det som gjør det så mye mer greit å være stygg mot dyr enn mot barn da?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #14 Skrevet 12. oktober 2010 Nå sa vel en annen anonym her oppe at hun hadde vært stygg med katten da, så det var ikke bare hva hun sa. Men å bli sint for en ødelagt sofa når en ikke har tatt seg bryet med å skaffe seg en barnevennlig eller dyrevennlig en er bare latterlig. Tåler en ikke såpass da så bør en ikke ha dyr.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #15 Skrevet 12. oktober 2010 Ja, du fremstår som temmelig dum i hodet ja... Ei kattemor bærer sine kattunger etter nakkeskinnet helt til de flytter seg selv, og dyrlegene gjør det samme når de skal holde katten på plass. Så er det jo slik at kattene er rovdyr og kan være ute på natta.. Du vil muligens ha navnet på nybakte kattemor i nabohuset her, så kan du anmelde henne for mishandling av sine pusebarn..?? Er få katter som har det så bra som katten min, det skal du ha klart for deg!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #16 Skrevet 12. oktober 2010 Var ikke stygg med katten, og for å være helt nøyaktig så løfta jeg han etter nakkeskinnet, gikk bort til døra, og heiv han ut og sa høyt: Forbanna kattefaen!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #17 Skrevet 12. oktober 2010 Hi her igjen... hehe, jeg regnet vel med å få pepper for overskriften av en eller annen "crazy catwoman", men samtidig håper jeg de som lot seg hisse opp av overskriften bet seg merke i at jeg deretter fulgte opp med "stakkars pus". Jeg er ikke noe mindre glad i den lille pelsdotten fordi om han har kastet opp, bare så det er sagt! Men når man står opp og møtes av spylukt (takk gud at jeg ikke er gravid!!), og man må skure sofaen mens man har en hyyyylende kjempesulten unge som ligger og venter på mat, da er det fort gjort å bruke en sånn ufordelatig betegnelse på pus... ;o) Men altså, jeg må kanksje sende den på rens som blir foreslått her... ingen som vet om det finnes vidundermidler der ute som kan sprayes på eller noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #18 Skrevet 12. oktober 2010 Det er forskjell på å bli bært eller holdt fast, og det å filleriste en katt. Det er ikke ufarlig eller smertefritt, det sier seg jo selv. Det at du har et så enkelt syn på det gjør vel heller deg dum.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #19 Skrevet 12. oktober 2010 Hvor står det at jeg har fillerista katten min da???? NEK!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #20 Skrevet 12. oktober 2010 det var ei aen som fremstilte det sånn, jeg sa ingenting om deg, HI. Men det er litt vanskelig å se hvem som svarer på hva her innimellom så da blir det slike misforståelser da!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #21 Skrevet 12. oktober 2010 Ett gammelt kjerringråd som funker på det meste av lukter er eddik. Vask med kaldt vann og eddik. Det lukter eddik i noen dager, men så gir det seg og all lukt er vekk etterpå. Funket for meg da jeg hadde en katt som tisset i sofaen.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 12. oktober 2010 #22 Skrevet 12. oktober 2010 Oioioi så sinte folk kan bli da! Fikk meg en god latter her nå! Sikkert bare noen som har stått opp på feil fot eller noe ;-) Jeg har da dytta katten ned når den har klamra seg fast i låret på meg fordi den ikke klarte hoppet fra gulvet og opp i fanget, og vet du hva du anonyme sinnatagg? Jeg ropte "AU! Kom deg ned din jævel!!" Og likevel kommer begge to tilbake for å kose gang på gang. Har til og med tatt dem i nakkeskinnet for å lære dem av med ting som ikke er lov her når de var helt små. Som å gå på bordet, klore i sofa/tepper/leke med lille-jentas bein osv. De lærte ihvertfall av det, men det var kanskje helt hårreisende feil det da? Hvis det er veldig tettvevd stoff som ikke er så grovt at det ser ut som striesekk (skjønner du hva jeg tenker på?), så tror jeg at du skal klare å redde sofaen med et vask og to til. VI har ikke hatt noen problemer med det og vi har faktisk måtte vaske oss halvt ihjel på en sofa etter vi hadde en hysterisk katt som verken ville kose, gå ut for å tisse, eller komme inn når den først var ute. Hadde sofaen tålt sånn tepperens som du kan kjøpe og spraye på tepper? Det kan være en enkelt, effektiv og billig løsning :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #23 Skrevet 12. oktober 2010 Så fint! Da prøver vi det! takk for svar! )
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #24 Skrevet 12. oktober 2010 Reaksjonen til "catwoman" over her bare bekrefter mine fordommer mot noen kattemennesker Syyyyke,psyke folk.... Og da mener jeg ikke alle som har katter altså, bare de som helt tydelig er skrullete og derfor har valgt nettopp dette dyret til å dele livet med Er da så mange dyr som bruker nakkeskinnet til å bære sine små etter, og både kattemødre og hundemødre irettesetter sine små på litt tøff måte, så da må jo mennesker gjøre det samme for å få de til å forstå...
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 12. oktober 2010 #25 Skrevet 12. oktober 2010 Lurer på om noen som er overstadig forelsket ville blitt like sure om jeg hadde fillerista mannen for noe? Dette må prøves! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå