Vanilla83 Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 .. og jeg må ærlig innrømme at jeg er livredd! Er så teit at jeg trykka meg inn på en skrekkhistorie om en to år gammel gutt som døde etter en slik operasjon, så nå sitter jeg her og veier for og imot om dette er så lurt.. Han er ofte plaget med falsk krupp, ikke så hyppig nå som før skal sies. Mandlene hans er veldig store, og han har ganske dårlig ånde stort sett hele tiden. Han puster til tider tungt om natta, dette er verst om vintern som jo er ganske lang her nord. Jeg vet ikke jeg om jeg synes han trenger denne operasjonen, men det kan jo være fordi jeg er redd for ungen min og ikke fordi jeg egentlig synes det er så unødvendig.. Kan noen dele erfaringer med meg?
Willy Wonka Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Hei Min 3 åring tok mandlene i år. Vi har fått en HELT NY hverdag etter at mandlene ble borte. Han hadde halsbetennelse/steptokokker i et sett og mandlene var store og hovne. Jeg tenkte litt som deg, men samtidig så er det såååå mange som fjerner mandlene hver eneste uke i hele Norge. Tenk så deilig det blir for sønnen din å slippe å være syk hele tiden. LYkke Til!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Det er utrolig sjeldent noe går galt, da utsetter du ham nok for mer fare ved å kjøre bil med ham for å si det slik. Vår mellomste var også 4 år når han opererte bort mandler og falske mandler (polypper), og det gikk over all forventning. Dersom du er veldig nervøs, kan det være en fordel at pappaen følger ham i stede for deg. Her var egentlig gutten vår lite plaget. Trodde vi. Etter operasjonen, og han var kommet seg igjen, begynte han plutselig og mangedoble matinntaket sitt og vokste noe helt sinnsykt de neste 4-5 mnd'ene. Mener det var enten 10 eller 12 cm han strakk seg på den tiden, og la på seg 3-4 kg. Var tydelig at det hadde plaget ham å spise før dette, men han klaget jo aldri (visste ikke om noe annet?), så vi visste ikke det. Har hørt om veldig mange andre som har opplevd dette også etter operasjon, at barna plutselig vokser mye. I tillegg ble han mer stabil i humøret, så tungpusten om natten gav ham nok dårligere nattesøvn enn vi trodde. Vi var også veldig usikker på operasjonen, om han virkelig trengte den, men nå er vi veldig glad for at vi valgte å la ham ta den. Du må jo velge for ditt barn, men forsøk å stole på legene. De vet hva de gjør :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå