Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 ikke for å si noe stygt om unge mødre(er ung mor selv, 23 år), men jeg synes flere av dem som har deltatt på unge mødre rett og slett virker for uansvarlig til å ha barn.. de røyker, drikker og ser ikke ut til å tenke så veldig på ungen... dette gjelder bare noen selvfølgelig! så ei som lot barnet ligge å leke(bite på) med en slik god lukt spray som skal henge på veggen, uansett om den hadde vært tom så er det deler barnet kan sette i halsen.. noen som er enige eller?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Nei ikke enig. De er umodne ja, det var jeg og når jeg var 18 år. Men de drikker når de har barnevakt og er på fest, det gjør jeg og, de røyker...som veldig mange mødre, gamle og unge. Hilsen en eldre mor.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 fra og med forrige sesong synes jeg unge mødre ble for dumt, altså programmet. Bare se på camilla kvarsvik og hun her kristne som er med nå. Det er fåtall av unge mødre som klarer og ha en slik luksus som de har i den alderen. Og de fremstiller mye av det positivet og man ser ofte at de er ute. er vel 1-2 episoder siden vi så hun der som vaska bilen har barnefri igjen Jeg er ung mor selv, 20 år med ei lita ei på 1.5 år. Har samboer eller kjærest kan man vel si i følge papiret som jeg har vært sammen med siden jeg var halveis i svangerskapet. han går på arbeidsavklaringspenger mens jeg får os og de andre stønadene. og ja jeg svindler nav. men grunnen er at dersom vi melder at vi bor sammen så etter 1 år mister jeg all inntekt uten om barnebidrag og barnetrygd mens han får ikke noe ekstra fordi han ikke har forsøgelseplikt ovenfor min datter. så da isåfall måtte vi levd på hans inntekt på ca 10 i mnd. og det funker ikke med bhg plass og husleie og andre regninger. Jeg går på skole. men i og med jeg enda har ungdomsrett så får jeg utrolig lite i stipend og får heller ikke studielån som blir omgjort til stipend om jeg fullfører skolen. og jeg har 2 år igjen på skole. ikke akkurat drømmesituasjonen. og vi har nå bodd sammen i 2 år og det er dette dattera mi er vant til, og han leverer om morgenen i bhg så jeg slipper og få unøvendig fravær. Vi venter med tålmodighet fra nav på at han skal ut i jobb. har mast og mast og pushet på men det går innmari tregt og da vil vi selvsagt melde at vi bor sammen og jeg får ta til takke med det jeg får fra lånekassen;) Så i de fleste tilfeller er det ikke drømme situasjon og bli mor i ung alder. kansje fordi som vil sitte hjemme og motta stønader fra nav og få unge etter unge. Jeg elsker dattera mi overalt som finnes og er glad jeg har henne. ville ikke byttet ut livet mitt. men om jeg bare visste 100% hva det vil si og bli mamma og alle utgifter osv osv så hadde jeg ventet og vært mye mer forsiktig med prevansjon.. Vi har det jo bra og koser oss som familie og jeg elsker tilværelsen min. mine foreldre stiller opp når det måtte trengs med barnevakt og annet, så der er jeg heldig, det same gjør sambos foreldre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå