Gå til innhold

Bare jeg som synes sparkene i magen er...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lille i magen spaker synes jeg det er noe ekelt, er i uke 22, og førstegangs. Klart, jeg ELSKER å kjenne sparkene, men det føles så.. unormalt (?)

Trenger sikkert bare tid til å bli vant til det, som ellers. Kjente første boble følelsene rundt uke 14, syntes dette var ekelt, men nyderlig. Etter en kort tid ble det normalt og herlig, så kom e små dultene, samme greia med de, og når de ble en vane, så ble sparkene kraftigere.

Håper jo med tiden det ikke skal føles så rart! Men hvordan var det med dere andre, første gang dere opplevde spark: syntes dere det var små ekelt, enda det er herlig følelse?

(ja, jeg vet, er ikke lett å forstå hva jeg mener!)

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Det er jo ikke deilig i den forstand, det er mer sånn "Åh, så godt å vite at det liv der inne". Jeg hadde det som deg, det føltes ekkelt og rart med de små dultene, selv om det også var fint og flott. Etter hvert ble det verre, for da sparket han ikke, han bare rullet og "strøk" på meg fra innsiden. Hele magen rørte på seg og levde sitt eget liv, og det kjentes IKKE deilig ut. Til tider var det rett og slett vondt, særlig når han strakk bena rett ut, så rumpa stakk ut på den ene siden og føttene på den andre. Jeg ante ikke at magen var SÅ tøyelig!

Men når ungen er ute savner man å bli sparket og dyttet, og man savner å se hele magen hoppe og sprette :-) Det er jo ganske koselig også.

Skrevet

hi her.

Takk og lov for at det ikke bare er meg! Hver gang jeg er med venninner ol som har vært/ er gravide, og jeg nevner spark, så kommer "å, så herlig!" eller "det er jo bare helkjønnt å kjenne". Pleier som regel ikke si min mening da, er redd de ville se meg som dårlig "vordene mor".

Har vært redd for det, at jeg ikke ville få noen mors følelse på lenge, da jeg ikke synes så mye om sparkene til lille, klart, er fantastisk at h*n gir livstegn, men det pågår hele tiden! Så fort jeg prøver å slappe av, så tuller h*n rundt der inne.

Og for de som måtte lure: nei, jeg er ikke 17 år og totalt uvitende, er 28 år.. Men blir jo fortsatt noe engsterlig, når alle andre beskriver det som om det er beste følelsen på jord.

Skrevet

Jeg synes det er veldig morsomt å se magen hoppe og sprette, og så gir det jo en god følelse å vite at det er liv der inne:) Sparking og dytting synes jeg er bare hyggelig og jeg kommer sikkert til å savne det, mens den rullende bevegelsen synes jeg kan være litt ekkel. Du er ingen dårlig vordende mor selv om at du synes det føles litt fremmend og unaturlig til tider at det er en levende krabat som har tatt bolig i deg :)

Skrevet

Jeg venter nr 2 og gruer meg til de siste ukene, var ikke godt med spark i ribbena. Kommet en del lengre enn deg allerede og synes det er ubehaglig til tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...