Gå til innhold

Ble så irritert på legekontoret!! (litt langt )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde time til legen i dag, bestillte denne timen for en mnd siden (før eg fant ut at eg var gravid) og tenkte at siden eg allerede hadde den så kunne eg få meg en førstegangskontroll i dag hvis legen var med på den eller hvertfall bare si det å sånn...

Eg hadde time ti på halv to i ettermiddag og jeg var på legesenteret fem på halv to, ingen krise fordi legen er jo ALLTID forsinket hvertfalll fem minutter på ettermiddagen....

Når klokken hadde blitt kvart OVER to så gikk eg bort i luken og spurte kor lenge legen var forsinket, eg visste at den ti på halv to er siste timen på dagen for legen min... Nei då fikk eg beskjed om at eg hadde kommet for seint og at det va ikke snakk om å overbooke han denne dagen fordi eg var jo faktisk bare 6+3 og man skulle ikke ha første kontroll før i uke 8-12... og med hormoner opp under ørene så kjente eg tårene kom mens eg stod der, men klarte heeeeeldigvis å presse de bort igjen før de poppet skikkelig ut hehe :)

Men eg ble bare såååå irritert på hun sekretærdamen altså, og ikke nok med det så sat hun å mer eller mindre ropte opp at neeeeeida du skal ikke ha kontroll før i uke sånn og sånn, men du kan jo få time til jordmor men ikke før om en mnd osv. Dette satt hun å snakket så hele venterommet hørte, og jeg bor på en liten plass med flere kjente som satt på venterommet...så nå går vel snart ryktene tenker eg :( GRRRRR

Sorry klagingen men ble bare så irritert og lei meg, for eg hadde gledet meg sånn å "komme i gang" med mitt første barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig lite sympatisk dame du har truffet på!!

Meeen,det er derfor jeg alltid melder min ankomst til lege sekretæren før jeg setter meg ned.

Skrevet

Damen burde foresten passe munnen sin og vise litt mer diskresjon!!

Skrevet

Ja jeg pleier også alltid gjøre dette meeeeeen de har akkurat pusset opp og dermed måtte man inn på naborommet (altså helsestasjonen) å melde seg og betale...dette hang det lapp om på ytterdøren men når eg kom så var det en mann som gikk ut og dermed holdt oppe døren for meg så fikk ikke med meg dette....

Ja eg begynnte å gråte når eg satte meg inn i bilen eg og gråt sikkert i 20 minutter (ja er veeeldig hormonell allerede har eg merket hehe)

Skrevet

Det hadde sikkert jeg også gjort om jeg var deg!!

Og en lapp på døren er gjerne litt lite ;)

Skrevet

Ja eg ble helt paff eg, og når hun var ganske kvass også og meeeeget lite behjelpsom siden eg bare var i 7 uke og de hadde fått skriv fra et eller annet departement om at nei 1 svangerskapskontorll skal foregå mellom uke 8 og 12...Eg sa det at eg har hørt at det er litt forskjellig prosedyre fra lege til lege, nei det va det de hadde fått beskjed på og sånn var det hos alle sa hun da...

Åååååå kjenner eg blir godt irritert bare eg tenker på det nå!!!

Skrevet

Førstegangskontroll kan ikke tas på "sparket", det må være forhåndsbestilt ettersom dette krever en dobbeltime. Ingen fastlege har mulighet til å skvise inn en dobbeltime på en ordinær dag, de blir alltid forsinket som det er av akutte tilfeller og pasienter som har behov for å prate. Og det stemmer at man ikke skal inn på førstegangskontroll før mellom uke 8 og 12. Men sekretæren kunne godt spart seg for å utbasunere nyheten for alle, de plikter å være diskret. Det kan du godt ta opp med dem neste gang du skal dit.

Skrevet

Dette er ihvertfall bare tull! Det er ingen grunn til dobbelt time for første kontroll. Man skal bare fylle ut papirene, og det går jo radig, og prøvene skal uansett ta på laben /hos legesekretæren, og det bruker jo ikke legen tid på (dessuten er det for tidlig for HI og ta prøver hvis hun bare er i uke7).

Legeserkretæren har jo taushetsplikt, og det sier seg selv at man ikke "roper" sensitiv info utover et venteværelse. Og i en omorganisering/ oppussingssituasjon burde de være veldig beviste på å sørge for tilstrekkelig info!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...