Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Vært hos legen i dag, og fått diagnose stress/depresjon. Noen her som har eller har hatt dette, og kan fortelle meg litt?? Hvor lang tid tok det før du ble frisk?? Hva skjedde fra du var hos legen, og frem til du begynte å føle deg bedre.... Håper noen vil dele tanker og erfaringer! Klem
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 en stress depresjon er det mange kaller en lett depresjon, den kommer som regel da du, eller bare kroppen er stresset. Fikk denne diagnosen selv på videregående skole, legen var flink til å underrette meg om hva vi kunne teste ut, og hva jeg hadde i vente. Hva som skjer videre kommer litt ann på hva legen din har sagt om saken. Jeg fikk tilbudet om psykolog for å bearbeide stresset, og det vode det førte med seg. Gikk i terapi i 4 månder i starten, trodde det kom til å bli kun snakk, men det var det ikke. Først lærte jeg å lokalisere følelsene mine, altså; så fort jeg følte depresjonen slå inn, fokuserte jeg litt på hva som hadde hendt, og hva jeg følte. Når dette var lokalisert, så brukte vi tid på å finne noe som kunne hjelpe meg ut av tankegangen/handlingen. Dette gikk kjempe bra Fikk tilbud om piller, men takket blankt nei, dette stilte jeg som siste utvei. Noe som virkerlig funket for meg, var å starte med yoga! Etter hvert som jeg lærte meg yoga, så følte jeg at depresjonene ble kortere, og det gikk lengre tid mellom dem. Så ved hjelp av psykolog og yoga, så tok det meg 1 år og 2 månder før jeg ble stilt frisk på papirene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå