Gå til innhold

Trening


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trener dere noe? Jeg har alltid likt å trene. Liker spes godt aerobic og step. Men blir litt usikker om jeg skal fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inlove.....

ja, hvorfor ikke fortsette??

 

jeg har trena på senter jeg også, men sa opp nå som jeg skal bli 3barnsmor.. ;)

 

Men går turer jør jeg :) Det kan jo barna være med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å gå på timene, og trener selv nå. Føler jeg har bedre kontroll da, og kan trene det jeg føler jeg trenger - mage/rygg. Jeg kan da også ta det i det tempoet som er riktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren i vei:)) Det er ingen grunn til å slutte å trene ved graviditet- tvert imot! Jeg trener også step/aerobic, zumba og styrke. Mener jeg har lest et sted at en en ikke skal trene styrke liggende på ryggen etter første trimester, men dette kjenner en nok selv etter hvert. Ellers er det vel supert med sterk rygg og sterke armer etter fødselen:) Så er det vel noe med at vi skal være mer forsiktig når vi tøyer siden vi blir "mykere" og faren for overbelastning er større? I forrige svangerskap sluttet jeg å trene tidlig pga svimmelhet, men håper jeg klarer å holde lenge denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jogger ikke på tredemølle. Liker ikke så godt å jogge, men veldig flink å gå turer ute med mannen da utenom. På treningssenteret bruker sykle som oppvarming, stå 45 - 60 min på Elispsemaskin, så tar jeg 10 x 3 runder på 2 apparater som trener magen/rygg. Så strekker jeg ut etterpå. Herlig!! Hjelper veldig godt på evt ryggsmerter som jeg kjenner litt på av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan trene!!

Det er gjort masse forskning på at dette er veldig bra for mor og barn! Lettere svangerskap (mindre fare for svangerskapsdiabetes, høyt blodtrykk, bekkenløsning etc), lettere fødsel og mindre stresset baby!

Noen ting du bør tenke på:

1 tri: Ikke bli overopphetet, drikk masse, kjenn på kroppen, ikke bli utmattet! Har du trent hardt og mye før svangerskapet kan du fortsette hvis det føles bra for deg, men ikke øk intensiteten nå i 1 tri!

2 tri: ikke ligg på ryggen og gjør styrkeøvelser, etter at de rette magemusklene deler seg skal du ikke trene dem. De skrå kan du trene. :) I 2 tri er det også ok å øke på intensiteten hvis det føles ok!

3 tri: magen vokser og er i veien! Pass på så du ikke overbelaster sener og ledd, disse er mer fleksible nå. Sykkel, gå tur og svømming er bra!

 

Spis nok!! Husk å kompensere både for treningen + 300 kcal om dagen.

Du kan gjerne trene aerobic, step, spinning, styrke, jogging osv. Men unngå kontaktsport som kan utsette magen for støt!

 

Lykke til med et aktivt svangerskap!!

 

Klemklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et koselig innlegg! Har lest litt på nettet, men greitt å få inspill fra andre også :) Trener du noe ?

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uken. Jogger, spinner og trener styrke. Etterhvert kommer jeg nok til å bytte ut joggingen med zumba og yoga. Ikke noe særlig å jogge på glatta! Har slitt ned bekkenløsning i mine forrige svangerskap, men da trente jeg heller ikke noe. Håper treningen skal holde meg sprek denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...