plastblomst♀♂♂ Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Kuttet det ut for noen uker siden, og har ikke savnet det. Litt uvant i begynnelsen, men synes klærne virker renere nå uten. Hva synes dere?
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Her er det så mye kalk i vannet at klærne blir helt stive uten skyllemiddel. Så jeg bruker det alltid, men bruker Neutral uten parfyme
Snupi27 Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 bruker det bare til håndklær og sengetøy
BlåBlå Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg hadde besøk av ei lita babyfrøken på 3 uker forleden dag. Og den ungen luktet skyllemiddel, rett og slett... Ikke noen babyduft der i gården ihvertfall. Synes det er litt ekkelt med at alle klær skal lukte parfyme. Her bruker vi noe skyllemiddel iblandt, men da kun neutral sin.
MintCondition Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Sluttet med det for mange år siden, og har aldri savnet det. Syns det lukter helt grusomt, og klærne får en ekkel overflate av det.
Ranveig R Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Har aldri brukt det. Tøyet blir ikkje stivt, og det luktar berre reint, ikkje parfyme. Vil eg at det skal lukte ekstra godt heng eg det ut på snora )
It's all about me Skrevet 11. oktober 2010 #8 Skrevet 11. oktober 2010 Tøymykner/skyllemiddel gjør ikke bare så klærne blir mykere, men det bevarer fibrene i klærne så de holder lenger. Dropper aldri skyllemiddel.
Silja FullFres McQueen Skrevet 11. oktober 2010 #9 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg kommer ikke til å slutte med det hvertfall.. Hater stive klær. ;P Men takler ikke skyllemiddel med sterk lukt da, så jeg bruker comfort sensitive.
♡ A & E ♡ Skrevet 11. oktober 2010 #10 Skrevet 11. oktober 2010 Litt skyllemiddel må jeg ha, lukter så deilig
NiWi Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg bruker aldri skyllemiddel, liker ikke at tøyet har en egen lukt:-) Og foretrekker faktisk stive håndklær fremfor myke (men der er jeg sikkert litt snål). Fint miljøtiltak å droppe skyllemiddelet er det også - det er jo strengt tatt et unødvendig produkt ...
Mom2Two Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Bruker aldri skyllemiddel, og synes tøy som lukter skyllemiddel lukter altfor parfymert. Dessuten er det ikke akkurat bra for miljøet.
Snuppa! Skrevet 11. oktober 2010 #13 Skrevet 11. oktober 2010 Bruker ikke skyllemiddel. Bruker også uparfymert vaskepulver. Enkelte barn som er på besøk her lukter sånn skyllemiddel at det lukter jo i hele huset jo!
Strandloppa og lillebror Skrevet 11. oktober 2010 #14 Skrevet 11. oktober 2010 For oss som ikke har tørketrommel, syns jeg det er nødvendig. Klærne blir mye stivere uten og enkelte plagg får en helt rar form. Klærne tørker også fortere av skyllemiddel. Også liker jeg at det lukter godt av klærne:)
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #15 Skrevet 11. oktober 2010 Ja, skyllemiddel er helt sikkert helt unødvendig, men klærne blir jo utrolig stive, da. Men hæler ikke all den kunstige, ekle parfymelukta, migrenetrigger de luxe, så her i huset brukes kun Neutral skyllemiddel. I små mengder.
Tante Blås Squaw Skrevet 12. oktober 2010 #16 Skrevet 12. oktober 2010 Stive håndklær er fælt! For ikke å snakke om dongeribukser som står av seg selv...nei, jeg liker skyllemiddel, jeg )
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 12. oktober 2010 #17 Skrevet 12. oktober 2010 Tøymykner er kjemisk mykgjøring av tøyet, noe som innebærer at endel stoffer blir værende i tøyet. Liker ikke sterke lukter, så bruker neutral vaskemiddel og tøymykner. Forsøker å begrense bruk av tøymykner, men må nesten ha det på superundertøy og fleeceklær ihvertfall. Ellers blir de så elektriske, suger til seg lo og støv, samt at håret står alle veier.
camilla^ Skrevet 12. oktober 2010 #18 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg bruker ikke skyllmiddel. Etter legen snbefaling om å kutte ut skyllemiddel, selv nøytral sin pga en datter med atopisk eksem. Har tørketrommel, så tøyet blir aldri stivt.
Lemonia Skrevet 12. oktober 2010 #19 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg synes det er helt nødvendig til klær og sengetøy, merker stor forskjell uten, da er ikke klærne like myke. Til håndduker unngår jeg bevisst skyllemiddel for de suger til seg vann bedre uten skyllemiddel.
Gjest Skrevet 12. oktober 2010 #20 Skrevet 12. oktober 2010 Tøyet tørker jo fortere både i tørketrommel og når man henger det opp, med skyllemiddel. Vi bruker parfymefri på alt av klær, og med parfyme på duker og gardiner osv, så det lukter godt når jeg har vasket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå