Gå til innhold

Siden alle her inne kan være anonyme:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som helt ærlig tør og innrømme at det har/har hatt noe med barnevernet og gjøre? Og evt. hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg. Havnet i fosterhjem da jeg var 5 år.

Skrevet

Ja, jeg kontakta de selv fordi jeg trengte avlastning og ingen kunne stille opp. Jeg fikk hjelp, de var kjempepositive og ga meg ett positivt inntrykk av hva barnevernet kan gjøre.

Trengte forøvrig ikke å benytte meg av tilbudet om avlastningshjem da farmoren til barnet fikk ræva i gir, var super og ble avlastning for meg en helg i mnd.

Skrevet

eksmannen min meldte meg til bv da han dro fra meg. Jeg var gravid med vårt 3.barn og var helt knust. Så han brukte det imot meg ved å si til bv at jeg var en fare for meg selv og barna ved at jeg var så lei meg og depremert. Han hadde akkurat måttet gi seg på 50/50 samværet (fam.vernkon. anbefalte han å droppe det en stund da barna var 1 og 3år), så da så han sitt snitt til å prøve å få hele omsorgen istedenfor. En samtale med meg, et brev fra barnehagen og fastlegen min og saken ser ut til å være ute av verden. Men da hadde han prøvd det også..........

Skrevet

Nei

Men vet om en del oppgående gode foreldre/alenemødre som har fått hjelp i en eller annen form. Avlastning osv..

Så jeg vet at BV ikke er der for å ta barnet ditt. Det værste er vel at mange tror det..

Tror nok media skremmer mange og at folk hører bare de alvorige sakene

Skrevet

Det er ikke noe vanskelig å innrømme :)

Jeg tok kontakt for mange år siden, fordi jeg trengte avlastning. Barn med handicap krever sitt, kan du si.

Har fått mye hjelp, og alt jeg har å si er at BV har hjulpet meg slik jeg har trengt. Eller... noen ganger har de ikke kunnet innfri sine egne tiltak, grunnet mangel på folk som stiller opp som støttekontakt eller besøkshjem.

Så jeg er vel mer skuffet over folk generelt, enn hva jeg er over barnevernet ;)

Skrevet

Hadde kontakt med de som 16åring grunnet en vanskelig hjemmesituasjon en periode. Bodde på institusjon i ca 2 mnd til ting roet seg hjemme. Har ikke ett vondt ord og si om de jeg møtte på, men vet at moren min syntes det var en vanskelig periode, selv om BV gjorde alt rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...