Gjest mphs Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Det vanlige er frem til de blir konfirmert. Er i alle fall det jeg har blitt fortalt.
Gjøkeredet③ Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg får fremdeles gaver fra det ene fadderparet mitt, og jeg er 28:o) Hehe! Men jeg ville vel også sin sånn frem til de er konfirmert:o)
ellen-propellen Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Aldri? Jeg har ikke tenkt å slutte å kjøpe gaver til fadderbarna mine.
Raych Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 I vår slekt er det ingen regel på det. Vi kjøper så lenge vi har lyst, men det er i alle fall vanlig å kjøpe til man fyller 18, og på runddager etter det. Får fortsatt gave fra mine faddere, og jeg er 34:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Enig med de over som mener konfirmasjonsalder. Sider fadderansvaret går ut på å bidra til den kristelige oppdragelse er det et passende tidspunkt å tre tilbake på. Da bekrefter barnet selv det dere gjorde ved dåpen og overtar ansvaret selv.
Dotten Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Har aldri hørt noe "regel" om dette, men jeg kommer til å kjøpe bursdagsgave til mine fadderbarn (gudsønn og guddatter) så lenge jeg lever
tine0810 Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 det kommer jeg aldri til å slutte med:-)
___ Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Etter konfirmasjonen trenger du ikke gi noe pga at du er fadder. Jeg fortsetter likevel å gi gaver til mine fadderbarn selv om de nærmer seg 20. Det er mennesker jeg er veldig glade i så da gir jeg heller til dem enn til nieser og nevøer som jeg ser omtrent hvert jubelår og som egentlug ikke betyr så mye for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå