Gå til innhold

Andre gravide som bare ikke klarer rødt kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig elsker jeg det, men får ikke til å spise det nå i graviditeten. Trodde det skule komme tilbake etter kvalmeperioden og den merkelig luktesansen avtok, men nei. Jeg avskyr tanken på det, og da jeg forsøkte å få i meg litt oksekjøtt en dag, følte jeg det tettet hele systemet mitt. Det føltes helt forferdelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen =) Jeg har alltid elsket kjøtt og middag, men de åtte mnd jeg gikk gravid for 9 år siden fikk jeg kun i meg frukt og yoghurt :-p Kjøtt og middag og saus var ekkelt. Mulig det hang sammen med at jeg på den tiden hadde ekstrajobb på et gatekjøkken. Husker jeg skulle reise til mamma på besøk, og hadde ikke fortalt enda at jeg var gravid. Hun disket opp med det beste jeg visste: saltkjøtt. Må være den middagen i historien som jeg har slitt mest med. For jeg skulle jo ikke fortelle det enda :-p

Skrevet

Kanskje like greit? Man skal jo ikke spise rødt kjøtt når man er gravid.

Skrevet

Hehe, og hvor har du denne kunnskapen fra, anonym 16:53?

Skrevet

Sliter litt med det motsatte jeg :/

Har ikke matlyst i det hele tatt om dagen, og det eneste som virkelig frister er en medium stekt biff, eller roastbeef, som jeg jo vet at jeg ikke skal spise nå :( Skikkelig stusselig å ha lyst på halvrått kjøtt når man bare ikke kan...Men! Jeg har sagt til kjæresten at så fort ungen er ute og vel hjemme fra sykehuset, er det bare å skaffe barnevakt, for da skal jeg på restaurant og spise en blodig, god biff :D Bare 16 uker igjen nå :P Hehe

Skrevet

Vi snakker rødt kjøtt som i rødt og hvitt kjøtt.. ikke som i blodig... ;)

Skrevet

Noen som har litt tungt for dette med begreper og beskrivelser? HI skrev da aldri noe om blodig biff, men om rødt kjøtt. Og med rødt kjøtt menes det da virkelig alt dyrekjøtt utenom fugl og gris. Som feks storfe, sau, rein, geit, elg. Kjøttet er fortsatt rødt sjøl om det er stekt tvers gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...