Twintipp og himmelblå Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Inspirert fra en debatt på anonymsiden. Ser at enkelte mener at barn fra tidligere ikke kan regne med å få være med på ferier og slikt hvert år. Finnes det virkelig noen familier som reiser på ferier i feriene og ikke ber med seg alle barna? Det er da vitterlig ikke barna sin skyld at de har skilte foreldre. Jeg kunne aldri i famlende halvmørke engang vurdert å reise på ferie med bare noen av barna mine. Da legger vi feriene til når alle kan være med. Klart vi kan sikkert reise på en helgetur etc. når mitt barn er hos sin far\ evt. ferie med ham, men aldri i verden om jeg bruker penger på ferie som han ikke kan være med på. Det er vel den eneste fordelen barn av skilte foreldre har. Husker selv engang min far og hans kone, samt hennes sønn og en venn reiste til Paris og disneyland, uten av vi fikk være med, Helt ærlig, det kjentes ut som et enormt svik, og noe jeg aldri kommer til å glemme.
MintCondition Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Kommer ikke det litt an på hva slags samværsdeling man har? Leste innlegget på anonym jeg også...og mener at om det var mors "tur" til å ha barnet i høstferien, så er det ikke naturlig at hun samtidig blir bedt med på ferie med far. Har far blitt avspist med annenhver-helg-greia syns jeg barna bør få bli med på hver ferie
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Vi har ikke vært på ferie med bare et barn (med unntak av "vestlandsferie" til svigers) uten at begge er med. Kunne ikke ramla meg inn, hverken meg eller samboeren min...
Mille** Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Dette gjelder vel ikke bare barn av skilte foreldre. Har lest om mange tilfeller her inne hvor mor og far stikker en uke eller tre til syden uten ungene, for det er jo såååå viktig med alenetid for å pleie kjærligheten og bla, bla, bla. Jeg kunne aldri dratt på en typisk familieferie uten å inkl barna, skilt eller ei. En langweekend i ny og ne ja, men typiske ferier over flere dager enn 5, aldri i livet. Eller, hehe.....håper jo å kunne dra alene med gubben når ungene er voksne da. ;o) Som skilsmissebarn vil jeg tro det er enda viktigere å bli inkl. i familieferiene til begge familiene, skjønner godt du følte deg sviktet som barn når du ikke fikk være med til Paris. Som du sier, det er vel den eneste fordelen med å ha skilte foreldre.
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har bare ett barn og skal ikke ha flere så jeg håper å finne en kar som har barn og selvfølgelig vil jeg at vi tar med alle barna når vi reiser på ferie (så fremt at barna er store nok til å velge å bli hjemme eller har andre planer med mor eller annen familie).
Gjest mphs Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har ikke stebarn så det har jeg ikke trengt å tenke på, men sitter dere hjemme i ferien siden ungen er hos far eller mor og dere ikke kan dra på ferie uten alle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå