Gå til innhold

Vinterdekk-jungel, hvilke vinterdekk har DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det jammen meg hvitt på bakken, og vinterdekkene mine er no good! Jeg vet ingen ting om bil, dekk eller dimensjoner, og lurer noe fælt på hvilke vinterdekk jeg skal velge. Hva er bra? Hva er ikke bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article615043.ece

Vi hadde hakkapelitta sist år, de som er best i test. De var vi kjempefornøyde med. Vi har kjøpt fabrikksny bil i år, og da fikk vi med continental sine, som er på andreplass i testen. Kan ikke si de føles noe dårligere. Så lenge man holder seg i det øvre skiktet er man vel trygg. Vi har i tillegg antispinn og det hjelper jo også mye når isen kommer.

Hvor du bor og om du skal ha med elle ruten pigger har selvfølgelig en del å si. Her er det høyst nødvendig med pigger. Bor du sørpå og har antispinn så er sikkert piggfri bedre for deg. Står en link til den testen der inne også.

Skrevet

Jeg har piggfrie på bilen. Skal i alle fall prøve dem før jeg uttaler meg. Men på den gamle bilen hadde jeg elendige dritt dekk og fikk sleng på bilen flere ganger i fjor. Kjøpte så de der nokian hakkapill.... Hva det heter he he =D

Og jeg merket tydelig god forskjell både på grep og på kjørekomfor. Så neste gang jeg skal kjøpe nye dekk blir det nokian hakkapill osv. =)

Og ja, pigg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...