Gå til innhold

Uansvarlig eller helt ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som blir 3 måneder om et par dager. Hun har alltid hatt en stor appetit og drikker mye mme. Hun har også lenge vært interessert i å se på oss spise.

Nakken er sterk og hun liker bare å sitt oppreist..

Jeg kjøpte Nestle Risgrøt med banan og begynte med en liten smaksprøve igår. Hun elsket det og hadde ingen problem med "å spise" fra et skje eller å svelge grøten.

Er det uansvarlig å la henne fortsetter å få litt grøt (for tidlig) eller er reaksjonen hennes bevise på at hun er klar for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye av grunnen til at man ikke skal begynne med fast føde(grøt) for tidlig er at tarmsystemet ikke er klar til å ta i mot det.

Skrevet

men er det ikke greit å gi tidligere til flaskebarn?

Ikke HI

Skrevet

Jeg har flaskebarn og fikk vite på 3 mnd kontrollen at man tidligst skal begynne med smaksprøver på grøt når de har passert 4 mnd. Dette fordi NYRENE ikke er ferdigutviklet!

Skrevet

Hun virker jo veldig klar for grøt, men er jo ikke sikkert tarmene er klare. Hvor mye drikker hun da? Kanskje dere kan gi henne velling og liiitt grøt?

Kanskje det beste er å snakke med hs, noen ganger så vet de litt de og.. :P

Skrevet

HI igjen.

Hun er flaskebarn, jordmor sa at vi ville måtte regne med å begynne med fastføde så tidlig som 4 måneders alder..er en måned for tidlig, men har hørt om flere som har gitt fra cirka 3 måneder.

Hvordan merker jeg om hun ikke klarer å fordøye maten?

Skrevet

Hu kan fint spise det der.. Om maten kommer ut igjen er alt ok:-)(bæsj altså:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...