lilleღpersille Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Ble nesten beskylt av mannen i går for å ha fyllt opp i for mye vann i aventflaskene i går. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor, for jeg mente jeg hadde målt nøyaktig. Så jeg sjekket dette ut, da jeg hadde brukt bambinoflaske for å måle opp riktig mengde væske. Jo, det viste seg at jeg fyllte opp nesten 10 ml for mye vann. Sjekket ut andre typer flasker også (mam, medela, annet litermål) og det viste seg at det var Avent som hadde feil. Så det vil i prinsippet si at når jeg fyller opp 120 ml i Aventflaska (med det målet som er på flaska) Så er det i realiteten kun 110! Noen andre som vet noe om dette? Har det noe å si med 10 ml til og fra? Trodde det var viktig med nøye oppmålt væske og pulver!
Tante Blås Squaw Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Nurka på 2 mnd har også Avent-flasker. Har ikke merket noe magetrøbbel pga rot med pulver-vann-forhold ennå iallfall
♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 jeg har osgå opplevd at avent-flaskene har feil mål. men den enkleste måten å sjekke det på er jo å veie vannet.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 gutten min på 6mnd har også avent flasker. jeg har ikke merket noe til magetrøbbel...
lilleღpersille Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2010 Mine gutter har hatt litt magetrøbbel, men om det kan skyldes dette, er uvisst. De er jo fortsatt i den verste magevondtperioden og håper det bedrer seg når de passerer 3 mnd. Men må si jeg blir litt overraska, trodde Avent var "sikkert". Så nå bruker jeg annet mål når jeg måler opp væske. Det blir jo en betydelig forskjell da, drikker barnet 8 måltider i la dagen, så drikker de faktisk 80 ml mindre enn det man tror de har drukket.
MillaCamilla Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Det er flere flasker som ikke stemmer. Medelaflaskene viser f.eks mer væske enn Dr Brown flaskene (merket det da jeg drev og pumpet meg) men hvilke av de 2 som er korrekte er vel vanskelig å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå