Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Har ikke lyst til å lage noen anti-skrytetråd nå, for jeg synes det er veldig bra at man har fokus på at barna skal ha det beste, men samtidig er det kanskje litt lett for å føle seg som en elendig mamma dersom man ikke gjør alt riktig etter boken hele tiden. Jeg gjør i hvertfall et par ting som andre her inne kanskje ville gispet etter luft for, men kanskje jeg ikke er den eneste tross alt? Eksempler: *1 åringen får både hvetebolle, vafler og popcorn, hun sutter også ofte på legoen til storebror når han mister biter på gulvet. Jeg klarer bare ikke å bekymre meg for at hun skal sette ting i halsen siden hun alltid spytter ut alt hun ikke får til å tygge. *På en strekning her på ca 100 meter fra butikken og hjem der det ikke er noen innkjørsler, fartsdumper og sånt, vis jeg må handle mye tungt, så lar jeg gjerne barna få sitte uten sele i bilen den biten, noen ganger får eldste endatil sitte foran, på veien hjem. *Når jeg er så sliten at jeg kjenner at jeg holder på å klikke helt av masingen til eldstemann og jeg ikke har noe frukt igjen i huset, men f.eks en dropseske, så får han den bare fordi jeg må få frem i noen minutter. Enda det er midt på en onsdag. Har egentlig masse slike ting, både små og store. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Kommer egentlig ikke på så mye, men det er helt sikkert ting jeg gjør som andre synes er "helt bak mål". Men ungene får vafler og hveteboller ja.... Nå er de 3 og 6 år gamle. Når besteforeldre kommer på besøk, har de gjerne med en godbit (sjokolade), den får de selv om det er midt i uka. Ellers så har far i huset hatt eldstejenta i bilen uten bilstol, men kun hatt selen rundt henne (setet sto i feil bil, å jeg var borte med den) Er sikkert flere eksempler, men jeg kommer ikke på noen. Kanskje blir det flere etterhvert som folk svarer på tråden din!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Du om det... Jeg har overlevd ei alvorlig ulykke... det har kosta blod, svette og tårer for å komme meg hit jeg står nå idag! To omkomne i denne ulykken, og jeg priser meg lykkelig over at jeg lever! De fleste ulykkene skjer på korte strekninger, og det kan kanskje være på grunn av slike som deg som ikke tar seg tid til å sikre barnet i bil fordi du ikke skal kjøre så langt..? Vafler og boller bør du gi under tilsyn isåfall. Be barnet spytte ut om h*n har hatt den lenge i munnen. Å gi ei dropseske, bestikke med en is osv ser jeg ikke på som fyfy... Det er vel de fleste av oss som har gjort det, tenker jeg. En gang tok jeg ungene fri fra skolen fordi jeg var så sliten og i tillegg forsov vi oss.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Har enda ikke kjøpt ett eneste ulltøy til minien, ei heller tatt i bruk voksiposen. Mange som mener det er helt sykt, men han er ganske varm av seg, og trenger ikke det enda. *phu* godt å få det ut.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er full av tomme trusler! Var på butikken med en 2 åringen og 4 åringen, seint på ettermiddagen! Jippi! Oppfører dere dere fint i dag, så får dere en kjærlighet på pinne! To hyper unger inne på butikken, alt skulle oppi vogna, og ikke tid til å vente på brød skjære maskina. Sprang rundt som gale. De fikk sikkert 10 siste sjangse, og tror du jaggu meg ikke at de fikk kjærligheten sin også. Hadde jeg gått fra butikken, hadde vi ikke fått verken brød eller melk i hus. Hadde jeg holdt tilbake kjærligheten hadde de nekta å gå inn i bilen, tatt av seg selene og vi hadde ikke kommt oss hjem før klokka ni. Jada, jeg vet det er pga tomme trusler de blir sånn! Men jeg tenker også at de stortsett er greie og flinke, og at det også har noe med å gjøre at de var trøtte, de var leie, og også litt sultne.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Ja. Har en to åring som sitter fremovervendt, og har ikke møtt en sjel som sier noe på det. Vi kjører heldigvis bare korte strekninger når vi må. Jeg leverer henne i bhg selv om jeg har fri en dag. Vi spiser ofte halvfabrikata når det er dårlig tid.. Blir mest fiskepinner og pasta enn sunne grønnsaker som hun bare spytter ut.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Uff ja, godt å ha en tråd å betro seg til... hihi... Jeg har satt ungen min foran tv'en i vippestolen for å få fem minutter fri nå og da. Skal nok gjøre mye annet gæærnt også bare han blir litt større. Har f.eks tenkt at han skal få nugatti på brødskiva innimellom... (men da er jeg skikkelig gæærn assa...;o) Derimot å kjøre bil uten sikrede barn - ALDRI I LIVET!! Min mann var døden nær etter en ulykke for noen år siden, det gjør at man våkner litt og ser hvor lite som skal til. Usikrede barn i baksetet utgjør en fare for dem, for deg og for andre trafikanter.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #8 Skrevet 11. oktober 2010 Harog brukt vippestolen foran tv,bare for å få en liten 5minutter uten hyl og skrik. Nesten så dibpolitiet burde vært på døren nå. Alle de tingene nevnt over her er jo helt uskyldige ting.. Men å kjøre usikret med barn i bilen er ikke uskyldig! Det er faktisk livsfarlig. Uansett hvor kort turen er, så vet du aldri hvem du møter rundt neste sving. Det kan være oljesøl, fyllekjører, elg, katt osv. Det er faktisk galskap..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #9 Skrevet 11. oktober 2010 HI Det med bilen er litt spesielt. Det er en liten bit fra butikken til huset der det ikke kan komme andre biler innpå veien, kun fra vårt hus og da ser jeg jo dem og vet hvem det er også. Det er ikke oljesøl der, finnes ikke elger og hjort i nærheten, garantert ikke noen fyllekjørere, osv. Litt vanskelig å beskrive uten å kunne vise, men det er verdens tryggeste vei altså, helt sant. Utover det er jeg ekstremt nøye på bilsikring, uansett hvor kort vi skal, er kun denne ene lille veien som kun vi bruker og der jeg ser hele veien, altså ingen svinger, jeg gjør dette på.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #10 Skrevet 11. oktober 2010 Bruker tv som barnevakt, spesielt lørdag og søndag morgen. Og jeg drikker cola til middag (ungen liker foreløpig ikke cola så han drikker vann/melk, men jeg vet jo at han ser og lærer av mine vaner.. fy og fy... prøver å begrense til helg, men det er ikke alltid det går).
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 Bruker litt TV til barnevakt. Gutten vår er to, og vi hadde bestemt oss for å kutte tv helt ut, men nå er jeg gravid igjen, ekstremt kvalm, og har ingen energi, så når min mann ikke er hjemme er det forferdelig tungt å drive og aktivisere den lille. Han er i barnehagen om dagen. Det andre jeg har dårlig samvittighet for, er at jeg har drukket mye cola i det siste. Jeg er i uke 10, og tidlig i graviditeten skal man jo unngå koffein, men det er så fantastisk mot kvalmen! Det er spesielt den siste uken. Er det flere som har drukket en del cola i første trimester?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå