Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Skal jeg sende med klær når barnet er hos far? Han betaler jo mindre i bidrag siden barnet er hos han, men samtidig er det tull å kjøpe klær til en som vokser så fort, og senere dumt om barnet ikke får gå med klær en vil, siden de ligger på feil plass og hører hjemme der. Hva mener folk? Hva er rett? Er dette noe en bør skrive ned i en avtale?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Man skal egentlig sende med klær, men vi har gjort det sånn at hun har klær begge steder. Grunnen til det var at jeg ga barnefar et valg. Jeg sendte med klær mot at han gikk gjennom alle med meg når hun ble levert, fordi jeg stadig sendte med nye (og dyre) ting som aldri kom hjem igjen. Nå er hun hos han 10 dager i mnd, og hos meg 20, sånn at det er ikke "bare" annenhver helg. Da hadde det blitt litt anderledes, syns jeg. Han ønsket ikke å gi tilbake ting han hadde "tatt", så da sa jeg at jeg ikke kom til å sende med klær.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg sender ikke med klær til barnet. Mine unger blir henta på skolen og i barnehagen, og de skal få slippe å ta med bagen med klær dit å ha den stående. Dessuten er det bedre for barna å ha litt ting og tang hos far så føler de at de har ett hjem der. Bag med klær tar man med på besøk! Jeg har ett bonusbarn også, og jeg kjøper billige joggedresser, truser og sokker som han får ha her hos oss i skapet sitt. Vinterdress og regntøy har jeg også kjøpt fra barn og leker, de er billige og bra. Sko fra obs, og ull rett fra fabrikken koster heller ikke mye. La barn ha tilhørighet i fars hjem også..!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Må legge til at bonusbarnet er her annahver helg og ei natt i uka når pappaen er hjemme fra sjøen, så han er egentlig ikke så ofte her, men likevel skal dette også være ett hjem for han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå