Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 dere som gir dette til de små, kjøper dere ferdig mos eller lager selv? hva bruker dere da?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg kjøper noen glass, og lager selv.Må jo ha noen glass som jeg kan bruke til mosen jeg selv lager. Potetmos med mme\mm eller kokevann. Gulrotmos- falt ikke i smak. Squashmos- falt i smak etterhvert. Eplemos- Falt veldig i smak, hvertfall sammen med grøt, for eplemosen kan bli litt sur. Pæremos, falt veldig i smak mangomos
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Begynte med å lage selv. Men så ville ikke min ha det, så prøvde med ferdigglass, og det gikk ned. Så da ble det glass han fikk. Av det lille jeg rakk å lage selv, så brukte jeg først gulrot og potet. Så utvidet jeg med mais, brokkoli, sellerirot, blomkål(en og en ting). Om man vil lage selv så går det fint an å bruke glassene som insprasjon og tips. Ta en titt på innholdet når en er i butikken.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Har alltid ment at det er best at babyen venner seg til den maten vi spiser. Så her droppet vi glass. Det tok nok litt lenger tid å venne ham til hjemmelaget, men det er greit, jeg hadde det ikke travelt. Så da fikk han potet, gulrot, brokkoli og blomkål i introfasen. Senere utvidet vi med mye annet og nå spiser han alt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Prøvd å kombinere gulrot med kålrabi eller nepe? Evt potet?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Ikke enda, men det var en god ide, må prøves..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå