Gå til innhold

Samværsavtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skrive samværsavtale nå. Redd jeg har glemt noen viktige punkter. Noen som kan hjelpe meg?

Har med:

• Dager ha i vanlig samvær og når levere

• Juleferie, høstferie, påskeferie og vinterferie, når hente og levere

• Sommerferie, hvor lenge og frist for å ønske

• Bursdagen

• Familiebesøk, være fleksibel

• Ingen andre kalles mamma og pappa

• Motsatt foreldre skal spørres først når en trenger barnevakt

• Beskjed ang barn gå via foreldre, ikke andre

• Mulighet til å snakke med barn alltid

• Diskutere vesentlige hendelser etter sengetid på telefon, og være villige til å treffes for å diskutere samarbeid.

• Har ikke noe med angående de andre helligdagene, bør vi det?

• Andre ting vi har glemt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har med at 17. mai skal barnet gå i toget sammen med skolen/barnehagen sin.

Så har jeg med at vi skal være fleksible med å bytte helger, og at om man av en eller annen grunn ikke kan ta samværet på oppsatt dag så skal man si fra 3 dager før med kort samvær, og en uke før ved helgesamvær.

Skrevet

Jeg synes vel det var ganske fjollete å ta med at barnet ikke skal kalle andre for mamma eller pappa - de fleste barn jeg kjenner, har kun 1 sett med foreldre.....

Uansett; jeg hadde tatt med et punkt vedr. sykdom/barnevakt. Da jeg gikk fra min x, oppdaget jeg ganske fort at det var hans nye kjæreste som var hjemme med barnet mitt i stedet for barn, i tillegg til at det var hun som passet barnet når far var på forretningsreise m/overnattinger. Jeg fikk da endret samværsavtalen, slik at det ble til at barnet - hvis far ikke kan - er hos mor og vice versa når det var sykt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...