millie+2klumper Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Har kjøpt meitai og liker ikke at babyen må spre beina så mye. Den er jo altfor bred?! babybjørn ser jo mye smalere ut og er ikke det bedre da? lurer på om jeg skulle byttet den ut i en babybjørn jeg altså..
Babyønske �� Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Det er det at det de sitter så bredbeint som gjør Mei Tai bedre ergonomisk sett. I Babybjørn henger de mer en de sitter, noe som gir feil belastning på rygg og hofter. Men Babybjørn har jo nå kommet med en ny modell som gjør at de sitter mer ergonomisk riktig.
Hellinor Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 I Afrika, der barna bæres i bæresjal med slik bred beinstilling, eksisterer nesten ikke hofteleddsdyspasi, fordi barna bæres ergonomisk korrekt. Har du sett en slik Freikas pute som brukes som behandling for hofteleddsdyspasi? Med den får barnet akkurat samme beinstilling som i meitai/sjal/manduca/ergo. Hvis du se på en nyfødt baby så drar han beina opp under seg, det er ikke naturlig å ligge med strake bein. Du kan sammenligne det med å sitte på et sykkelsete uten støtte til beina (babybjørn) og sitte på en stol med støtte helt ut til knærne (riktige bæreanretninger). Håper jeg har klart å overbevise deg, Babybjørn kan ikke sammenlignes med ergonomisk riktig bæretøy.
millie+2klumper Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2010 Oki.. Men jeg skulle ønske noen som hadde peil på mei tai kunne vist meg hvordan hun sitter riktig inni der. Synst det er vanskelig jeg.. Synst mei taien krøller seg mellom beina hennes liksom, skal den det? Vil vite at hun sitter riktig og har det behagelig og bra..
Hellinor Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Tror ikke det gjør noe, det kan jo være at den er litt for bred nå, men at det blir bedre når hun blir litt større. Tror ikke det gjør noe at den er litt stor, men det du kan gjøre er å binde et sjal eller tau eller noe slik at den blir litt smalere hvis du skjønner...Du må i alle fall passe på at rompa blir lavere enn knærne, at hun sitter godt nedi. Et alternativ hvis hun er veldig liten er å ha henne i froskestilling inntil videre, at hun likosm har beina inni, og sitter som en frosk. Har du sett på tettinntil.no?
millie+2klumper Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2010 Ja, jeg har prøvd froskestillingen også men da synst jeg hvertfall at hun forsvant nedi der. Men vet ikk eom knærne har vært høyere enn rumpen. det må jeg sjekke neste gang.. Hmm. tror ikke jeg føler meg helt trygg på at hun sitter som hun skal før noen ser det og forteller meg det:P Men takk for hjelp;)
mamman til to gutter Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 De forsvinner ned i meitaien i froskestilling, men det gjør ingenting. Sønnen min elsket å sitte i froskestilling og sove når han var nyfødt. Hvis han var urolig og sutrete og ingenting annet hjalp, la jeg han i den og gikk rundt og da roet han seg alltid og sovnet. Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale deg å gå hit_ http://www.bereglede.no/ Jeg har ikke vært der selv, men vet om andre som har hatt med bæresjal/meitaier de har kjøpt andre steder, men likevel har de fått god hjelp til å få sjekket om de bærer riktig.
millie+2klumper Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2010 Hmm.. er redd hun ikke får puste nedi der jeg da? men hun er ikke særlig gla i og sitte nedi der enda..H¨åper hun vil like det bedre etterhvert :/.. Bor i Bergen jeg..
Hellinor Skrevet 11. oktober 2010 #9 Skrevet 11. oktober 2010 Har kke lotusbarn butikk i Bergen? De kan nok hjelpe deg. Tror den ligger oppover bak bryggen der en plass, uten at jeg er helt sikker...
millie+2klumper Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2010 Har de det? trodde de bare hadde et kontor på askøy jeg. Og da synst jeg det er så flau og dukke opp der når jeg ikke skal kjøpe no liksom.. Men visst de har butikk i byn så kunne jeg jo bare stikket innom liksom..Bor litt utenfor bergen da..
Hellinor Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 Hm, sjekket litt ut nå, ser ut som det er på askøy, ja..... Sett denne? http://www2.tettinntil.no/pages/instruksjoner_asiatiske.php
Ikkenonick Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Tettinntil har bærehjelpere, og det er nok flust av den i Bergen. Det er også videoer og bilder som viser korrekte bærestillinger og forskjellige måter å knytte MT på, på sidene til Tettinntil. Jeg er bæremamma og brukte nesten ikke vogn engang når jeg fikk nummer to. Hun sov i MT, var våken i MT, på tur, når jeg laget middag, på shopping, osv. Jeg hadde henne i froskestilling til å begynne med, synes du panelet er for langt kan du brette det en ekstra gang nederst slik at det blir kortere. Når hun ble større satt hun med bena ut og også mye på ryggen, rumpa lavere enn knærne er deilig da for de små, slik blir ikke belastningen så stor og de sitter godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå