Gå til innhold

Vekk med svangerskapsspekket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips/råd til å få kroppen OMTRENT til der den var før den ble bebodd av en baby???

Jeg gikk opp 23 kg iløpet av svangerskapet. (fra 60 kg til 83 kg)

Er nå 11 uker siden fødsel, og jeg veier 77 kg den dag idag.

Jeg føler meg rett og slett UFIN, fasongen er dessuten blitt en ubeskrivelig masse, ikke mye timeglass her i gården nei!

Jeg ønsker ikke å bli TYNN, det kler meg ikke, men normalt SLANK er da ikke for mye å be om?!

Samboer klager ikke, og takk min skaper for det.

Ikke at jeg hadde likt det om han hadde klaga heller, men jeg kan faktisk tillate litt konstruktiv kritikk. (at vi spiser sunt sammen, at vi bedriver fysisk aktivitet som ikke bare er for treningens skyld, men for det sosiale...)

Det er litt av et tiltak gitt!

Noen som har kommet seg opp av den stakkarslige gropa med kropp og sjel i behold??

(slutta å røyke 5 dager etter fødsel, og grunnet medfødt feil med babyen, tilbragte 4 uker på sykehuset. Dårlig med regelmessige måltider, lite fysisk aktivitet.)

Tips og råd tas imot med et smil:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Ikke la kroppsmas ødelegge babytiden:)

De aller fleste av oss har litt ekstra de første månedene etter fødselen. Tenk mer på helsa enn utseende, for de resultatene kommer med en eneste gang. Motiverende.

For å gå ned i vekt på en sunn og sikker måte; Spis mye grønnsaker til alle måltider (sunt og metter med utrolig få kalolrier), spis også proteiner til alle måltider; hvitt kjøtt, fisk, eggehvitte, linser, bønner, magert melkeprodukt e.l.

Få også i deg noe fett, helst enumettet/flerumettet, hver eneste dag (olivenolje, nøtter, avokado, eggeplomme, el.)

Husk at det fete trenger du bittelitt av. Spis med ca 3 timers mellomrom og kun grønnsaker om du må ha noe mellom måltidene.

Finn en treningsform du liker Løping forbrenner mye kalorier og styrketrening øker hvileforbrenningen, men det viktigste med treningen er at du liker den godt nok til å gjenta den 3 ganger i uka eller mer over tid:)

Lykke til. Jeg har selv gått ned fra str 46 til 40 slik og kanskje jeg tilogmed klarer å skvise meg inn i en 38 med tiden:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...