Gå til innhold

Masterprosjekt om aleneforeldre og tidsklemma - TRONDHEIM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er student på master i organisasjonspsykologi ved NTNU, og jeg er nå i gang med min avsluttende masteroppgave. I forbindelse med den så leter jeg etter aleneforeldre som kan tenke seg å la seg intervjue om temaet. Formålet med prosjektet er å se hvordan aleneforeldre opplever balansen mellom arbeidsliv og familieliv, og hvordan eventuell ubalanse mestres. Dette er en dagsaktuell problemstilling som ofte omtales som "tidsklemma". Det er mye fokus på hvordan par håndterer arbeids- og familiekonflikt, og mindre fokus på aleneforeldre. Ditt bidrag kan derfor være et viktig bidrag i forståelsen av hvordan aleneforeldre opplever og håndterer arbeids- og familiekonflikt.

Kriteriene for å delta er at du er alene om omsorgen for barn under 18 år, det vil si hovedomsorgen. Det andre kriteriet er at du har minst 3 år høyere utdannelse og jobber innenfor det feltet, det er fordi jeg har valgt å avgrense oppgaven til denne gruppen. Jeg skulle gjerne tatt for meg alle aleneforeldre, men da måtte jeg nok hatt flere år til rådighet. Ettersom metoden jeg bruker er intervju, så er det også viktig at du bor i Trondheim eller omegn.

For ordens skyld kan jeg nevne at alle personopplysninger vil bli anonymisert og ingen personer vil bli gjenkjent i den endelige oppgaven. Som forsker har jeg også et ansvar for å behandle alt materiale konfidensielt. All deltakelse er frivillig og du kan når som helst trekke deg. Jeg håper at det er noen som kan tenke seg å være med på dette, det er kun et intervju med varighet på ca. 1 time, så det skal være overkommelig i vår travle hverdag

Ikke svar i denne tråden dersom du kan tenke deg å bli med!

Det vil bli vanskelig å opprettholde anonymiteten til deltakere som svarer her. Men om du har innspill på noen måter, så kan du så klart gjerne komme med de

Send meg en mail dersom du kan tenke deg å bli med, eller om du har noen spørsmål om prosjektet.

[email protected]

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Flott prosjekt og lykke til med det. Jeg bor i Oslo så jeg falt nok utenfor denne gangen:-)

Skrevet

Takk for det :)

Jeg trenger fremdeles flere informanter, så jeg gjør et forsøk til. Om du er alene med barn, bor i Trondheim og kan tenke deg å bli med på et intervju, så setter jeg stor pris på det :)

Skrevet

Æ bor i i trondheim å e alin me et barn. Men har no fått mæ kjærste som ikke e far t barne da...

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for responsen, men jeg vil helst ha deltakere som ikke har nye forhold.

Skrevet

Noen som kan tenke seg å være med?

Trenger enda noen flere :)

For å få informasjon om aleneforeldre, så er det viktig å være med på prosjekter som nettopp vil øke forståelsen av aleneforeldres situasjon.

Om du kjenner noen som fyller kriteriene og bor i Trondheim, så er det lov å tipse de også!

Skrevet

Jeg bor i Oslo, så jeg ryker nok også. ;)

Skrevet

Jeg har sendt tipset til ei jeg kjenner ellers har du forsøkt denne siden:

singelpluss.no Det er ikke bare en dateside, men har også arrangementer og sånn for de som er alene med barn osv.

Skrevet

Interessant tema du har valgt. Jeg selv er alenemor til etåring, jobber for fullt og har ingen far i livet vårt. Men, det interessante er at jeg opplever ikke noe tidsklemme. Det har kanskje noe å si hvordan tankegangen til enkelte er. Jeg er ikke et person som stresser for minste ting, tar ting som kommer og nyter tilværelsen til fulle - mao hvert øyeblikk går til kvalitetstid. Resultatet er at jeg har ei utrolig blid og fornøyd barn. Sutrer svært sjelden :-)

Ville ha vært intr å vite om tidsklemma fører til stress hos foreldre og om det påvirker barna.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg prøver igjen. Kanskje er det noen som kan tenke seg å bli med?

Jeg har fått noen informanter, men må ha 1-2 informanter til.

Det har vist seg å være vanskelig å få noen til å stille opp, det er kanskje fordi aleneforeldre er en gruppe som opplever at det er vanskelig å få tid til slike ting, men for å få informasjon om dette, så er det veldig viktig å bli med på slike prosjekt. Håper noen kan ta seg tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...