Gå til innhold

En liten utblåsning om svigers...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt rar i huet av min svigermor! Hun er ganske ”enkel” av seg, hun er ikke dum, det er bare det at hun ikke får med seg så mye av det som skjer i verden… De sosiale antennene hennes fanger heller ikke opp alt de burde gjøre kanskje…

Jeg er nå gravid med nr. 2, (går inn i tredje trimester i dag) og dette svangerskapet har (i motsetning til det første) vært ganske tungt. Jeg ble først gravid med en som jeg mistet, jeg kastet opp hver dag i 4-5 måneder og har nå bekkenløsning med gangvansker.

Har i det siste fått litt motforestillinger mot å besøke svigers, av mangel på andre ting å prate om kommer det (hver eneste gang vi er der, eller de er hos oss…) en eller annen historie om en som var gravid, men mistet, en som fikk dødfødt barn osv…

Jada, jeg er selvfølgelig klar over at ting kan gå galt, har jo opplevd det selv, men det betyr ikke at man må prate om det hver eneste gang!!! Samboeren min merket det på meg i går og prøvde fort å skifte tema, men hun bablet i vei om hvor gammel den ungen nå skulle vært, om drømmene til foreldrene osv… Det endte med at jeg sa forsiktig at jeg ikke liker å prate om dette, bladde litt i et eller annet blad et par minutter og gjorde klart til vi skulle dra hjem. (Eldste er snart tre år, og man må begynne tidlig å gi beskjed om at vi skal dra…)

En annen ting som også irriterer meg ved henne (og svigerfar) er at når jeg sier at vi skal dra hjem fortsetter de å leke, ignorerer meg totalt. I går hadde jenta fått rosiner og ville ha flere. Jeg sa at hun får vente til vi kommer hjem, så skal hun få da. Svigermor går og henter til henne. Bare en filleting og hadde absolutt ikke reagert om det hadde skjedd en gang eller to, men den type ting skjer hver eneste gang. Grrrrrrrrrrrrrrrr…..

Sånn, da fikk jeg blåst ut litt damp, er også mye mer hormonell denne gangen enn forrige gang så jeg er klar over at jeg overreagerer, men… Det er lov å bli litt oppgitt også…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...