Gå til innhold

Innkallelse til ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Legen har sendt henvisning til sykehuset til ultralydundersøkelse pga vekstavvik, han tror terminen er feil. Venter på brev for time. Er litt avhengig av å få den fort, når kan jeg forvente svar? Prøvde å ringe til legekontoret, de sa jeg måtte bare vente på brev i posten og på sykehuset får jeg ikke tak i noen på svangerskaps-poliklinikken.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få fortgang i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok satset på å få tak i svangerskapspoliklinikken, legekontoret har vel lite de skulle sagt i den saken. Hvis det er veldig bråhast, får du stikke bortom i normal arbeidstid og snakke med sentralbordet..?

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Jeg ble henvist til ekstra ul pga mistanke om seteleie og vekstavvik, da ventet sykehuset med å gi meg time til uke 37. De ville uansett ikke gjort noe med det før den tid.

hvis det er mistanke om at terminen din er tidligere enn den du fikk på ordinær ul bør du få ekstra oppfølging dersom du går på overtid.

Skrevet

Jeg har 4 uker igjen til termin, så hvis ikke det blir snart er det jo liten vits liksom.. Nei de mistenker at terminen er senere. Det er mest fordi jeg starter permisjonen neste uke, og syns det ville vært veldig kjipt om jeg måtte bruke opp ukesvis av permisjonen nå.

På rutineultralyden ble jeg flyttet 3 uker frem, noe legen tror er feil.

Skrevet

Hvorfor tror han det er feil? Jeg ble også flyttet, men bare i overkant av en uke. Da jeg sa til legen at jeg ikke fikk det helt til å stemme, fordi jeg VET når jeg hadde sex, sa han bare at det ikke spiller noen rolle fra eller til, at jeg kanskje husket feil, og at jeg skulle stole på ekspertene.

Skrevet

Han tror det pga vekstavvik og en del andre ting. Det er vel egentlig ikke så relevant i forhold til spørmsålet mitt heller.

TS

Skrevet

Ring og mas på dem, eller stikk innom hvis de ikke svarer. Jeg ble selv flyttet to uker frem på ordinær ul og tilbrakte fem uker i permisjon før babyen kom. Unødvendig, skulle heller hatt den tiden med ham.

Skrevet

Får bare stå på. Takk for svar, hadde inntrykk av at dette var noe som aldri hadde skjedd før.

Skrevet

De forandrer ikke terminen så sent i svangerskapet..... jobber selv som fødselslege....

Skrevet

Ok, rart ikke min lege visste det da. Men du vet kanskje hva man kan gjøre for å få time så fort som mulig? Er det bare å vente på brev i posten liksom?

Skrevet

13.45 her...

Henvisninger til fødepoliklinikken blir vurdert fortløpende.... du skriver noe om vekstavvik.... så du vil bli tatt inn til vurdering... :-)

Skrevet

En ultralyd hos en privat gynekolog kan du omtrent få på dagen...men de kan allikevel ikke gjøre noe annet enn å henvise til sykehuset de også.... Her i byen har heller ikke private gynekologer CTG maskin....

Skrevet

Alle gravide vil inn til undersøkelse fort... legen som vurderer henvisningen vurderer din hastegrad....

Skrevet

Du må vente på brev.... ring igjen og hør om de har mottatt henvisningen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...