Gå til innhold

Syk i ferien


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var syk fra 12-30 juli i fjor sommer og skal nå ta ut ferien etter svangerskapspermisjnen. Jeg lurer på om jeg da har krav på fri 19 arbeidsdager, eller bare 14 dager, Dette avhenger med andre ord om helg er medberegnet eller ei. Hva sier reglene? Regnes helga mens man er syk som en arbeidsdag, eller trenger man egentlig ikke å være sykemeldt i helgene, fordi man ikke får det igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan søke skriftlig om å få overføre 14 dager til året etter, så har du gjort det er det det du har rett på.

Det er da to uker ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...