spennendetider Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg var syk fra 12-30 juli i fjor sommer og skal nå ta ut ferien etter svangerskapspermisjnen. Jeg lurer på om jeg da har krav på fri 19 arbeidsdager, eller bare 14 dager, Dette avhenger med andre ord om helg er medberegnet eller ei. Hva sier reglene? Regnes helga mens man er syk som en arbeidsdag, eller trenger man egentlig ikke å være sykemeldt i helgene, fordi man ikke får det igjen?
Gjest mphs Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Man kan søke skriftlig om å få overføre 14 dager til året etter, så har du gjort det er det det du har rett på. Det er da to uker ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå