Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Hvor tett er egentlig to tette? Jeg føler at to tette er 1år eller mindre imellom, men vet jo ikke om det er rett. Hvordan er det å ha to tette? Fordeler, ulemper? Jeg har egentlig alltid sett på to tette som uaktuelt her, ville hvertfall ha et par år mellom dem, men nå sniker babytanken og lysten seg mer og mer på. Jeg må jo være sprø! Minien er jo bare 6mnd. Men er jo greit å ta all småbarnsperioden med våkenetter i ett, istede for at når endelig minien klarer å sove natta igjennom og mer rutinert så begynner vi på nytt med våkenetter, tenner osv. Og de vil jo helt klart få mye glede av hverandre når de er så tette. Og enda en positiv ting er jo at da slipper eldstemann så lange dager i barnehagen når han begynner der, for mammaen er jo allerede hjemme. Ja, jeg ville nok hatt han i barnehagen deltid, selv om jeg var hjemme med baby, for hans egen del.. Mye å tenke på.. Men tanken på 2 tette er ikke såå skremmende lengre..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 To tette er veldig greit:) Spesielt når de kommer oppover i alder! Jeg har nå tre tette som er 2,5 år, 4 år og 5,5 år og de leker kjempemye sammen:) Det gikk egentlig veldig greit å ta alt-i-ett her med våkenetter osv.. Stort sett sov mine hele natta fra de var rundt 1 år.. Andre ting som er greit er at de stort sett liker samme type aktiviteter og leker og vi slipper å planlegge ferier osv etter forskjellige aldersgrupper.. Psaudotvillinger er vel barn som er mindre enn 2 år mellom.. altså alt fra 9 til 23 mnd mellom et søskenpar..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 To tette regnes vel ofte når det er under 2 år mellom dem. Jeg har barn med 18 mnd mellom og ser kun fordeler med det hos oss. Mine barn er bestevenner, de går i samme barnehage/avdeling (som er veldig greit med tanke på oppfølging, kjøring og trygghet), vi kan dra på ferie som begge har glede av og som du selv sier så blir man jo ferdig med babytiden (for oss som liker de litt eldre). For oss har det vært lettere med to enn med en og jeg ser bare positive ting med dette. For min venninne har det blitt ett mareritt. Barna er utrolig ulike og trenger mye tid uten den andre. De krangler om alt fra leker til slossing med hverandre. På ferie vil de ulike ting og hun er veldig sliten. Hun sier hun skulle ønske den ene var stor nok til å forstå litt før hun fikk en til. De har 2 år mellom barna (23 mnd).
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Litt deilig å lese fra dere med gode erfaringer med tette barn. Her blir det tre tette. Tvillingene kommer til å være 13 måneder når nestemann kommer. Har heldigvis fått bekreftet på UL at det bare er en denne gangen. *PUH* Alle fordelene dere ramser opp virker veldig logiske, og håper det blir det samme her! Gleder meg sykt mye til nestemann, selv om jeg vet det kommer til å bli slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Det med ferier og like aktiviteter har jeg ikke tenkt på, er jo ett pluss det og.. Men man kan jo selvsagt få barn som ikke går sammen og er helt forskjellige, men det kan jo komme uansett alder imellom. Det blir nok ett slit, men tror nok de og vi vil få mye glede om det blir to tette. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå