Gå til innhold

en liten utblåsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

her prøver vi å lære ungene at søppel fra godtri og annet skal inn i søppla og ikke ligge på stuebord og gulv. tallerken og glass skal inn på kjøkken, helst i oppvaskmaskina, men i hvertfall på benken om ikke annet. og det går fint det, må noen ganger minne de på det, men stort sett går det bra. men jeg blir så irritert på den gubben. det ligger strødd godtri papir på stueborde, tallerkner og glass står der også. det er trampa inn i inneste gangen med sølete sko som har tørke, så nå er det jord og sand over det hele der.

joda jeg er hjemme hele dagen med en baby på 1 måned så er min jobb å holde hus rent og pent. men er det så forbanna vanskelig for en voksen mann å rydde etter seg og ta litt hensyn i forhold til å trampe inn på sko. det hadde spart meg for jævlig mye arbeid. jeg er faktisk konstant sliten av å opp flere ganger hver natt, en baby som hyler og skriker hvis jeg ikke er klar til å sitte å kose når h*n er våken. sitter her med småtten på fanget mens jeg skriver, og slik har jeg sitte siden 10 tiden, hver gang jeg prøver å legge småtten fra meg er det hyling, for h*n vil nemlig være våken og kose.

og noen ganger på ettermiddagen/ kvelden og jeg er opptatt med annet kan jeg spør om han kan ta bleiskift og mating, og av og til får jeg til svar at jeg gidder ikke, eller jeg orker ikke. tenk hvis jeg hadde sagt noe sånt, da hadde den stakkars lille babyen min ikke fått verken bleie eller mat. men neida pappaer har lov til å ikke gidde eller orke de, men vi mammaer må endten vi orker eller ei, for det er vårt barn det er snakk om og barnet trenger oss til å tilfredstille dens behov.

måtte bare ha litt utblåsning for jeg blir så sliten av å fly her som en jævla hushjelp mens jeg prøver å tilfredestille alle småttens behov både natt og dag, og gubben er fritatt fra å rydde etter seg, fritatt fra å ta ansvar fordi han er sliten, for så klart stakkars mann, han sover jo igjennom hele natta for å kunne reise på jobb noen timer, komme hjem til rent hus og ferdig mat for så å legge seg på sofaen for å slappe av 1 time eller 2. når skal jeg rekke å slappe av på sofaen mellom mating, bleiskift, kos, rydding, vasking og middagslaging, jeg står på for barnet vårt 24/7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke å lese innlegget ditt. Hvorfor har du ikke stor bokstav?

Ble helt svimmel og datt ut etter andre setning.

Skrevet

jeg tenker ikke over stor bokstav, da jeg aldri selv har problem med å lese uten.

Skrevet

Ville aldri i verden giddet å rydde opp etter en voksen mann. Her i huset hadde vi avtalen at når jeg var hjemme i permisjon var BARNET min jobb. Husarbeid delte vi på som før. Mannen syntes det var helt rett at han tok seg av like mye som før (eller egenlig tok han mer enn vanlig). Samme fordeling blir det denne gangen!

Skrevet

han er da vel ikke en baby er han det da?

da må du få til å forklare han klart og tydelig hva du synes om arbeidsfordelingen deres og dine forventinger til begge to og hvilke forventninger han egentlig har.

sett opp en arbeidsliste til begge to!

Skrevet

er ikke så lett å prate med han, for endten sover han eller så er han så opptatt med pc/tv at han ikke får med seg noe av hva jeg sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...