Gå til innhold

Når kan jeg teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har varierende lengde på syklusene mine, mellom 4 og 5 uker mellom hver mens, og lurer på om jeg kanskje ble gravid for en uke siden... Da var jeg nemlig litt øm nederst i mage (kanskje det var eggløsning?)

Hvis jeg hadde hatt normal syklus på 4 uker denne gang, skulle jeg hatt mensen i helgen. Den har ikke kommet, men derimot litt uggen følelse i magen. Når tror dere jeg kan teste med cb? Bør jeg vente til det har gått to uker etter tiden da jeg håper jeg ble gravid? Jeg lurer jo litt på om mensen rett og slett lurer meg litt denne gangen, siden jeg veldig gjerne vil bli gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde eggløsning for en uke siden er det for tidlig å vente mens nå, et befruktet egg trenger lenger enn en uke på å feste seg i livmoren. Etter eggløsning må en regne 14 dager til ventet mens. Det er felles hos så og si alle. Perioden etter eggløsning heter lutealfase, og den bør ideelt sett være på 14 dager, men kan ha en variasjon på +/- 2 dager. Er den på mindre enn 10 dager kan den være defekt og det vil være vanskelig å bli gravid.

Så for deg er det nok litt tidlig å teste hvis du hadde eggløsning for en uke siden, vent hvertfall 4-5 dager, eller til 14 dager etter antatt eggløsning.

Lykke til

Skrevet

Takk for raskt svar:) Da får vi se hva som skjer i løpet av den neste uken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...