Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Lar dere di små smake på sånn babysaft som er fra 6 mnd? Er jo ikke sukker eller noe i den, men er det noe annet som er "skadelig"? Lille her på 8 mnd syns den er veldig god, men er usikker på hvor bra den er....Og hvor ofte han kan få... Noen som vet?
tine0810 Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 den har jeg ikke sett...men mini her får veldig mye den som er fra 12 mnd....(leskedrikk med sugerør i babyhylla). Han digger den, og jeg gir den istedenfor annen juice/saft).....men om det er bra eller ikke....det vet jeg ikke. jeg tenker at det ikke er skadelig å gi noe av babymat-drikke som selges på butikken?! (med måte selvfølgelig)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Nei. Ser ikke poenget. Er jo sukker i, bare ikke tilsatt sukker..Men fruktsukker er jo ikke noe sunnere. Gir heller litt utvannet juice av og til, ellers bare vann og mm. Men dette er selvfølgelig opp til enhver. JEG er av den oppfattning at barn har godt av å lære seg å drikke vann, saft får komme ved spesielle anledninger. Hyler selvfølgelig ikke hysterisk når farmor kommer med saftglasset men lar være å gi selv... :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Tenker det er en uting. Barn bør vennes til å kun drikke vann som tørstedrikk, og mellom måltider bør de i hvertfall kun drikke vann pga tennene. Merker det vrir seg litt i meg når jeg ser foreldre som gir saft eller juice på drikkekopper/tåteflasker til barna sine, og så går barnet rundt og smådrikker på dette hele dagen lang. Antagelig har de ikke tenkt over dette med tenner en gang. Du kan selvsagt gi det i ny og ne for å gi en forandring, men gi da til et måltid i det minste.
tine0810 Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Enig i at vann er hoveddrikken som tørstedrikken altså:-) men som litt variasjon tenker jeg det er bedre med babydrikk enn vanlig saft/juice? men jeg vet ikke....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Han drikker veldig mye vann, både til måltid å mellom måltidene...Tenkte en sjelden gang da, som når vi går å trasker i butikkene, å han kjeder seg fort. Synes selvsagt det er bedre en vann...Men så klart, alt med måte. Mener dere det er bedre med litt utvannet juice? Han er 8 mnd... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå