Gå til innhold

Noen som vet? Loppebitt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man få loppebitt nå? Har hund, og guttungen er full av røde små prikker som ligner på myggestikk. Klør litt på de, og føler seg ikke helt ok. Har holdt han hjemme fra bhg. Er det mulig at det er loppebitt? Hvordan bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sesong for fuglelopper. Noen blir mer plaget av stikkene/bittene enn andre. Jeg reagerer veldig mens mannen min ikke merker noe. Leggene mine eg fulle av stikk som klør fælt.

 

I mitt tilfelle har katten dratt det inn, og hun sov (frem til nå) ved fotenden på senga

 

Sjekk ut denne http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article610718.ece

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om det er mollusker, men mer som et stikk med stor rød ring rundt. Som man får når man får myggstikk på en måte. Han har vært litt skrall, men ingen feber eller søvnig. Ser også at han er hvit på tungen og tett i nesen. Kanskje det er allregi mot hunden vår? Kan han ha fått det sånn nå etter 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om det er mollusker, men mer som et stikk med stor rød ring rundt. Som man får når man får myggstikk på en måte. Han har vært litt skrall, men ingen feber eller søvnig. Ser også at han er hvit på tungen og tett i nesen. Kanskje det er allregi mot hunden vår? Kan han ha fått det sånn nå etter 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi og flere andre barn i bhg har fått noen sånne mystiske røde prikker, som ingen vet hva er enda! Forkjølelse som går også...prikkene er mest i ansiktet og minner om et slags stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er slik min sønn har!

3-4 stikklignende prikker som forsvinner og kommer tilbake igjen på nogenlunde samme sted....Han er litt snørrete, men allmenntilstanden er fin. Så rart...Håper det forsvinner snart...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det samme? Jenta mi har rundt 8 stk i panna..det har klødd litt. Hun er også snørrete.

Man kan sikkert smøre på litt Brulidine, kanskje Hydrokortison? Ingen av de prikkete barna er syke i hvert fall, så de er i bhg alle sammen.

Vi tar en tur på apoteket i dag og ser om de har en ide om hva det kan være. Ikke noe farlig ser det ut til i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått loppebitt (fuglelopper) på et hotell i amsterdam i mars !!! Vindiet vd sengen stod på gløtt , og utenfor var det nok ofte duer. Sønnen min fikk lopper etetr et besøk på barnas gård. Sikkert fra høner etc.

 

Så ja - man kan få lopper når som helst!!! De må bare dø av seg slev. Går ikke gjøre noe annet en evt bruke hvitvask fo å dempe kløen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk masse loppebitt (fuglelopper) på denne tiden for to år siden. Hun fikk det da vi klargjorde hagen for høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang loppebitt, har jeg fått det et par ganger fra katten vår, men da har det vært på anklene og ved buksestrikken. Også har det klødd skikkelig!

Minner ikke om det de stikkene her. Hvor er stikkene på gutten din da?

 

15.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...