Gå til innhold

Noen som vet? Loppebitt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo sesong for fuglelopper. Noen blir mer plaget av stikkene/bittene enn andre. Jeg reagerer veldig mens mannen min ikke merker noe. Leggene mine eg fulle av stikk som klør fælt.

I mitt tilfelle har katten dratt det inn, og hun sov (frem til nå) ved fotenden på senga

Sjekk ut denne http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article610718.ece

Ser ikke ut som om det er mollusker, men mer som et stikk med stor rød ring rundt. Som man får når man får myggstikk på en måte. Han har vært litt skrall, men ingen feber eller søvnig. Ser også at han er hvit på tungen og tett i nesen. Kanskje det er allregi mot hunden vår? Kan han ha fått det sånn nå etter 2 år?

Ser ikke ut som om det er mollusker, men mer som et stikk med stor rød ring rundt. Som man får når man får myggstikk på en måte. Han har vært litt skrall, men ingen feber eller søvnig. Ser også at han er hvit på tungen og tett i nesen. Kanskje det er allregi mot hunden vår? Kan han ha fått det sånn nå etter 2 år?

Annonse

Kanskje det samme? Jenta mi har rundt 8 stk i panna..det har klødd litt. Hun er også snørrete.

Man kan sikkert smøre på litt Brulidine, kanskje Hydrokortison? Ingen av de prikkete barna er syke i hvert fall, så de er i bhg alle sammen.

Vi tar en tur på apoteket i dag og ser om de har en ide om hva det kan være. Ikke noe farlig ser det ut til i hvert fall :)

Jeg har fått loppebitt (fuglelopper) på et hotell i amsterdam i mars !!! Vindiet vd sengen stod på gløtt , og utenfor var det nok ofte duer. Sønnen min fikk lopper etetr et besøk på barnas gård. Sikkert fra høner etc.

Så ja - man kan få lopper når som helst!!! De må bare dø av seg slev. Går ikke gjøre noe annet en evt bruke hvitvask fo å dempe kløen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...