Gå til innhold

Hvor mye hadde dere tatt betalt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger noe strikket babytøy på finn, det er en slekting som har strikket. Tror ikke det er ull. Helt ubrukt, små babystørelser.

Hvor mye hadde dere tatt for en liten hjemmestrikket helt ny selebukse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg hadde ikke hatt hjerte til å selge hjemmestrikkede ting. Tenkt på alt arbeidet som ligger bak en sånn gave!

Men hvis du virkelig vil selge den av en eller annen grunn jeg ikke kan fatte, så hadde hvor mye jeg er villig til å gi vært helt avhengig av kvaliteten på arbeidet og hva slags materialer som er brukt :) Men en hundrings hadde jeg nok i hvert fall gitt.

Skrevet

En hundrings? Er du gal, kvinne? Det er altfor lite! Selebukse - minst 300! Sjekk epla.no og hva folk selger hjemmestrikk for. Noen underpriser seg voldsomt - men de aller fleste har ok priser :)

Skrevet

eh... nå svarte jeg akkurat en at jeg tok 160 kr for 2 bukser. lite?

Det er ikke ull, men veldig fine.

små størelser, type nyfødt.

Skrevet

Om jeg hadde fått det som gave, ville jeg gitt det bort, gratis altså. En uting å ta betalt for noe man ikke har hatt noe utlegg for selv.

Skrevet

Hallo, du selger da ikke noe slektningen din har strikket til ungen din om jeg forstår rett.

Og du har heller ikke brukt det?

Gi det heller tilbake til hun som strikket det så hun kan gi det til non som setter pris på det. Utakknemlige nek.

Skrevet

det står da ingenting om at det har vært en gave!!!

Skrevet

Man får lett det inntrykket av det første innlegget. Det er en slektning som har strikket det, og de pleier da ikke ta betalt, ihvertfall ikke for arbeidet.

Skrevet

kanskje hun skal selge det for denne slektningen? slektningen kan være en bestemor eller tante eller hva som helst som har strikkedillahobby og som trenger hjelp til å selge på nettet.

Skrevet

I så fall burde hun ha opplyst om det i det første innlegget.

Skrevet

men ærlig talt, hun skriver jo "jeg selger strikket tøy på finn..." hun skriver IKKE "jeg har fått en gave som jeg skal selge"

Skrevet

"Jeg selger noe strikket babytøy på finn, det er en slekting som har strikket" skriver hun. og så tolker du det dit hen at hun er utakknemlig som vil selge en gave.... synes det er tolkningen din som ikke henger helt på greip!

Skrevet

I så fall er du ikke i stand til å lese og tolke en tekst på en særlig overbevisende måte.

Skrevet

Oi, for en reaksjon! Hva spiller detf or rolle for dere om jeg har fått det i gave eller ikke?

Min bestemors søster som bodde i danmark strikket dette. Jeg har ingen kontakt med henne, møtte henne et par ganger da jeg var lite, husker det ikke.

Hun er nå død, og bestemoren min døde for noen uker siden.

jeg aner ikke hvorfor hun sendte dette til meg, hun gjorde detsamme til søsteren min, hadde nok ikke så mye annet å gjøre.

Jeg har ingen å gi det til, og jeg vil jo at andre skal få noe glede av disse klærne.

Mine barn er for store.

Skrevet

Fordi man ikke tar betaling for ting man selv har fått i gave, man gir det bort. Pussig at du ikke forstår såpass. Det er vanlig folkeskikk.

Skrevet

Så når dere selger klær på finn så selger dere bare det dere har kjøpt selv, ikke en genser som barnet fikk i julegave feks? Dere husker akkurat hva dere har kjøpt selv og hva dere har fått?

Skrevet

Jeg selger ikke klær på finn.no, og kommer aldri til å gjøre det. Selv klær som vi har kjøpt selv, gir jeg bort til venner og bekjente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...