BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Er i dag i 6.sv.uke, og hadde litt menssmerter i stad som kom og gikk. Ikke saa fryktelig sterke, men plagsomt nok. Og da det gikk over, som det gjorde etter ca en times tid, gikk jeg på toalettet, og oppdaget til min skrekk at jeg hadde masse rosa utflod. Sier rosa fordi det ikke bare var friskt blod, men "utblanda" paa et vis. Noen her som har opplevd noe saant? Har det gaatt bra?? Snakka med gynekologen min paa tlf, og hun proevde aa berolige meg, selvsagt, og ba meg ligge i ro til det ga seg pluss aa ta progesteron stikkpiller. Er dritredd naa!!!
Lemonia Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Jepp, jeg har hatt både spotting, blødninger og menssmerter tidlig i alle svangerskap. Første gang endte riktignok i SA, men det hadde ingenting med blødningene å gjøre. Jeg har blødd i de to svangerskapene hvor det også har gått bra. Blod er alltid skummelt, det er ikke det man vil se som gravid, men det er i allefall godt å vite at det ikke trenger å bety at noe går galt. :-)
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2010 Tusen takk for beroligende svar! Godt aa hoere det ikke trenger aa vaere noe galt. Alt er uansett saa skummelt og usikkert naa i starten, og det er ikke saa enkelt aa holde hodet kaldt naar ting skjer... Hvilke "retningslinjer" fikk du aa forholde deg til? Gjorde du noe spesielt?
PrinsesseHengepupp Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg spottet i uke 6, og fikk beskjed om å unngå sex noen dager, ellers leve som normalt. Blør man etter påvist graviditet så er det vel slik at de kaller det "truende abort" uansett. Og da skal man være litt forsiktig med sex og evt store fysiske anstrengelser til man har fått avklart hva det dreier seg om. Uheldigvis for meg viste det seg at det rett og slett var en MA som kroppen ikke klarte å rydde opp i selv. Men vet mange som har blødd litt i svangerskapet og alikevell fått sunne, friske barn. Prøv å slapp av. Om du fortsetter å spotte/begynner å blø kan du jo ta en tlf til legen for å høre om du kan få tatt hcg-prøver noen dager for å se om den stiger som normalt. Lykke til =)
Billie Jean Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Hei:) Jeg hadde blødninger i uke 6 og 10, det gikk helt bra. Men det kan jo selvfølgelig være begynnelsen på en sa også. De to gangene jeg har mistet har det begynt med mensmurringer. Men da har jeg blødd endel, så hvis det ikke blir mer enn litt rosa utflod er det forhåpentligvis helt ok!
Lemonia Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Første gang sa legen jeg skulle ta det litt med ro og ikke ha sex så lenge jeg blødde, men hvorvidt det har noe å si betviler jeg. De to andre gangene fikk jeg ikke beskjed om noen ting, men samtidig ble vi jo da klar over at dette er bare noe jeg, og mange andre, har når de er gravide og at det ikke nødvendigvis betyr annet enn skjøre slimhinner, hormonelle blødninger eller at man blør fra morkaken før den har flyttet seg oppover. Blødninger tidlig i svangerskapet blir vel teknisk sett alltid sett på som truende abort, men man kan ikke forhindre et sykt foster fra å aborteres ved å ta det med ro uansett. Det er slitsomt de første ukene når man er gravid og blør, men man må bare ta en dag av gangen og håpe på det beste. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå