Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Faren til datteren fikk nettopp ett barn til med ei annen dame, noe som jenta hadde gledet seg masse til å bli storesøster igjen (jeg har også ett barn til), men jeg reagerte litt på at det i fødselsannonsen i avisen ikke sto noe om søsken. For jenta mi er jo søsteren til babyen. Også i dag skrev stemoren til jenta mi på facebook, "hjerte babyen, hjerte samboeren". Denne er jo egentlig ikke så ille da, men føler litt at jenta mi blir litt glemt, eller egentlig mer "gjemt bort" fra stemorens "offentlighet". Har ikke snakket med jenta på ei stund, da hun er til faren og har vært der i flere dager nå. Og jeg er så redd for at det skal bli forskjellsbehandling mellom ungene, da jenta mi er så sårbar (8 1/2 år). Og jenta har sagt en del om hun dama som gjør at jeg blir bekymret, selv om faren har lovet at han skal passe på å følge med dama si når hun er sammen med jenta.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Synes det er på sin plass å nevne søsken i fødselsannonsen, om de er "halve" eller "hele". Denne damen er nok ikke helt komfortabel med rollen sin som stemor. Men, det at hun nå er mor selv kan jo kanskje gjøre at hun utvikler et annet syn på din datter også, på en positiv måte?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Det er det jeg håper på, for det har vært mye styr etter hun kom inn i bildet, men blir litt bekymret for om ting blir verre nå, ettersom hun virket mer inkluderende med datteren min før babyen kom enn etter.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 vet værtfall at vi nevnte alle våre,dine,og mine barn i annonsen ) Ville tro det er helt vanlig.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Søstreren burde vært nevnt i annonsen, men hva en nybakt mor skriver på egen facebookstatus synes jeg ikke du skal tenke over. Om hun ikke automatisk skriver at hun elsker ditt barn også, så er vel ikke det noe å tenke på. Men du kan jo nevne sånn forsiktig at du har lyst at din datter fra nå av skal nevnes i for eksempel fødselsdagsannonser i avisen, fordi hun er stolt storesøster og vil inkluderes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå