Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Hvis jeg kontakter en gynekolog og forteller om barneønsket vårt om to tette nå som vårt første barn er 6 mnd tror du han/hun vil hjelpe oss med medisiner ? Det tok oss over 1 år å bli gravide med nr 1. Jeg er dessuten relativt ung, 23 år. Kommer hun/han til å si gi det 1 års tid ? eller kommer hun/han til å skrive ut metformin til meg slik at jeg kan få eggløsning/menstruasjon? Jeg har legeskrekk så vil ikke oppsøke lege unødvendig om noen har vært i lignende situasjon så setter jeg pris på innspill.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Har du sjekket m legen, gynekolog el endokrinolog om du ev må bruke metformin når du ikke er gravid? Jeg må det pga insulinresistensen - som er vanlig for os PCO`ere. Men uansett så er det vel opp til deg om du vil starte prøvinga på ny baby nå om du vil ha 2 tette. Er jo bare å si at du trenger ny resept, da dere vil igang m prøvinga igjen. Du får nesten bare t det der i fra. Masse lykke til i alle fall. metformin gjorde susen på meg også begge ganger. Etter ca 2 mnd m nr 1 og etter ca 4 mnd m nr 2 på metformin:-D Så det er ikke sikkert at det tar like lang tid denne gangen, det sies at det kan gå fortere m nr to for enkelte m PCO:-D
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 forrige gynekolog jeg var hos før jeg ble gravid med nr 1 ville ikke skrive ut medisiner før det hadde gått over 1 år med prøving. Enda jeg hadde ALLE typiske symptomer bortsett fra overvekt. Jeg har alltid trent masse og har et normalt kosthold er påpasselig med stivelse i maten. Er bare så redd for at en ny lege skal gi oss en frist på 1 år for å bli gravide. Vi ønsker oss to tette og jeg ønsker gjerne å få dette oppfylt.. Jeg har tanken om at å få skrivd ut metformin er vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå