Glajenta ♥ Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Prinsessa på snart 2 år har blitt smittet, og har masse blemmer og sår i munnen. Hun får knapt ned mat og drikke, og humøret er ikke på topp, mildt sagt, og forståelig nok. Var hos legen i dag, og fikk beskjed om å bare vente til det gikk over - og at det tok 2 uker. Noen som har erfaring med dette? Vil hun bli plaget av dette fremover? Er det ingenting vi kan smøre på for å gjøre det bedre for henne? Har ingen erfaring med dette, da jeg knapt har hatt noe som ligner munnsår før...
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg fikk herpes i munn i sommer og er fortsatt plaget. Har vart i over 5mnd nå. Jeg fikk også beskjed om å bare vente. Var det legen som bekreftet det eller har dere vært hos ØNH? Jeg fikk akutt-time hos dem samme dag. Men da hadde jeg hele munnen og svelget full av store sår. Da hadde jeg hatt sårene i over ei uke og vært uten mat og særlig med drikke. Jeg fikk resept på sterkere smertestillende (pinex forte?) som jeg ikke kunne ta pga ammingen og antibiotika. Antibiotikaen var vell helst forebyggende. Håper virkelig at hun ikke blir like hardt rammet som meg! Gå tilbake til legen om det ikke er borte når det har gått to uker. Bør vell få ut foten jeg også. Må bare legge til at ting ikke smaker det samme som før. Er det forresten vanlig når det gjelder herpes; lurer på om jeg har fått noe annet sjø. Om det kanskje har gått fra å være herpes til noe annet. Maten smaker hvertfall ikke som før. Da det stod på som verst smakte ting veldig råttent. Det eneste av drikke som smakte riktig var eplejuice. Men det er jo veldig syreholdig, så det er kanskje ikke så lurt å drikke egentlig. God bedring hvertfall!
Glajenta ♥ Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2010 Uff, det hørtes ikke bra ut! Kanskje greit med en ny legetime igjen ja. Vi var bare på legevakta da, men legen var nok ganske sikker i sin sak. Både med tanke på blemmene osv og at hun har hatt feber og vært slapp uten å være syk på annen måte - var visst typisk ved 1. utbrudd. Håper ikke dette varer i 5 mnd - for da har det rablet for oss alle tre, for lenge siden!!! Jeg har ikke fått sett disse sårene og blemmene da, var bare legen som så de. De er bare inne i munnen. Og hun nekter å åpne munnen, forståelig nok, så vil ikke tvinge henne. Hun er tydelig sulten, men får ikke ned så mye. Uff, dette er trasige greier. Får bare krysse fingrene for at det går over snart...
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Hos meg var nok en del av redningen sugerør. Slik at drikken touchet minst mulig av sårene. Ellers så gjekk det kun i myke ting den første tiden. Ikke noe som skrapte eller kunne lage sår. Hos meg sa de at det er så og si umulig å avgjøre om det er herpes eller sopp uten å ta prøve? Andre gangen jeg var hos lege (først en torsdag så en mandag) ryggen hun bakover når jeg åpnet munnen og sa "nå har du fått sopp!".
Juli08☆Oktober11 Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 VALTREX er medisin som behandler herpes simplex.
Ugl@ Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Kom dere til fastlegen, jeg har variert erfaring med legevakt og har lært å ikke stole helt 100% på diagnoser stilt der. Ingen erfaring med Herpes selv, vi har vært heldige sånn sett, men min bror fikk dette i slutten av tenårne og ble innlagt pga dehydrering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå