pifi med tre nurk Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg er 8 dager på overtid i dag...INGEN tegn på at fødselen er i ferd med å skje og nå merker jeg at jeg i grunnen har gitt opp.. tenker ikke lenger at det kommer til å skje hver kveld når jeg legger meg... uansett hva jeg gjør så hjelper det ikke for å få igang fødsel... i morgen skal jeg på overtidskontroll på sykehuset, men de kommer jo ikke til å sette igang noe før til helga igjen... så jeg tror rett og slett jeg bare skal innstille meg på graviditet 4 ever!!
MammaTilToTette + spire Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Uff da,det må være kjedelig!! Men jeg krysser fingrene for at det snart er din tur,og om det ikke skjer av seg selv snart-at de setter deg igang. Uansett,sender over litt fødestøv til deg:) Masse lykke til:)
pifi med tre nurk Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2010 hehe, tusen takk!! Jeg suger til meg alt fødestøv jeg kan, har lyst til å slippe igangsetting... sist startet fødselen av seg selv ni dager over termin, så jeg er nok litt treig av meg... folk ringer hver dag og spør om noe har skjedd! Er lei!! Uansett så er det jo ikke lenge igjen, men nå er det så lenge siden jeg gikk ut i permisjon at jeg har glemt alt om hvordan et normalt liv med jobb osv er... lykke til ril deg også, '!
Sannellerslik? Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 off stakkars deg.....:S jeg har 10 dager igjen til termin, og er glad d ikke går an å vite om man må gå over tiden! ;P For jeg er allerede gaaanske lei!! Og håååper på att d skal skje noe snart! Kan du ikke få akupunktur eller noe da i morgen når du skal på kontroll? Sist jeg gikk gravid fødte jeg den dagen jeg skulle på kontroll. Da såg jeg fram til kontroll neste dag, men den rakk jeg aldri for riene kom kl 5 morgenen;-) så d er jo lov å håpe! ;-)) Lykke til!!=)
Seriøst Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Føler med deg!! Selv er jeg bare en dag på overtid, men har omtrent samme følelsen. Lei, lei, lei Får håpe du føder snart da!!!
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Hvilket sykehus hører du til? Sist jeg fødte (2 år siden) så nekta jeg å gå mer enn 7 dager over termin. Jeg fødte på st.olavs. Fikk komme inn til igangsetting på dag 7. Dette trodde jeg faktisk at jeg hadde rett på. ihverfall sånn praksis v st.olavs. De har jo funnet ut at det ikke er bra å gå mer en en uke over termin (?) Fødselen starta derimot av seg selv, 2 timer før jeg skulle møte opp på sykehuset for å bli satt igang:) Lykke til:)
Plutselig_gravid Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Trollmor: Du er heldig som hører til st.olavs som har den praksisen. Mener jeg så et program på tv (puls?) for et par år siden at man fikk velge å bli satt i gang på dag 7 etter termin på det sykehuset. På Haukeland i Bergen setter de fremdels ikke i gang før 21 dager så fremt alt er bra med mor og barn... Det til tross for hva forskning sier.
pifi med tre nurk Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2010 Merker jo at jeg begynner å bekymre meg litt for lillegutt, når jeg leser om risikoer ved overtid.. men forhåpentligvis starter fødselen av seg selv snart! Glad jeg skal på overtidskontroll i morgen, så jeg får en skikkelig sjekk på at han har det bra der inne..jeg skal føde på Ullevål. Jordmoren min på helsestasjonen jobbet inntil nylig på Ullevål og hun sier at det er rimelig sikkert at de ikke kommer til å sette meg igang før det har gått 14 dager over termin... og jeg vil jo helst slippe igangsetting... men jeg får se litt i morgen, kanskje jeg kan "gråte" meg til noe... Tusen takk for koselige tilbakemeldinger, er jo ikke meningen å syte altså.. men med en aktiv 2-åring hjemme i tillegg ( ikke fått barnehageplass enda) så begynner formen å bli rimelig skral nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå