Gå til innhold

Klesinnsamling i Oslo?


Tante Gustava

Anbefalte innlegg

Har endel gode baby-/barneklær jeg kunne tenkt meg å gi vekk til de som trenger de.

Noen av disse klærne er godt brukte, og har kanskje litt flekker, men er absolutt gode klær, og vil være til god nytte for de som har ekstremt lite. Har derfor et ønske om å gi disse til en innsamling som f.eks går til barnehjem i Øst-Europa el.l.

 

Men syns det er vanskelig å finne ut av dette ved bare google, er det noen som vet om noen som driver slik innsamling?

Og kanskje de også vil ha fine leker som barna har vokst fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, supert innlegg! Jeg har over lengre tid samlet inn klær og utstyr til et barnehjem og aktivitetssenter i Estland, via en norsk mann som driver innsamling og formidling herfra på frivillig basis. Der har de behov for alt, og det som samles inn kommer virkelig til nytte. Ta gjerne kontakt på pm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica24;

Bor du i Oslo da?

 

Veldig fint om noen i f.eks Estland kan ha nytte av disse klærne. Mye av det er jo klær med kanskje små flekker (etter barnemat etc), men foruten det så er jo klærne like brukendes, og vil være til stor nytte for de som ikke har så mye. Alt er selvfølgelig helt og ikke ødelagt.

 

Vår yngste er bare 1 år, så i første omgang er det nok mest babyklær som er aktuelt siden klær etter storebror ligger stort sett på vent til å brukes av minste.

Er babyklær aktuelt? Og hva med leker, bamser etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

julepakkeaksjonen er sikkert noe for deg!

du pakker inn det du vil donere som en gave, og uttenpå skriver du feks "gutt 3 år"

leker og sjokolade/kjeks etc er kjempebra å putte med i en pakke. til små barn kan du også legge ved bleier (det er kjempedyrt i romania og øst europa)

mottaksteder vil publiseres i gruppa på facebook, søk etter julepakkeaksjonen 2010, så dukker de opp, tror nettstedet er nede akkurat nå, så facebook er en grei måte å få info på nå.

 

jeg ville ungått hullete/flekkete klær, for det er ikke så fint å få i gave, men ellers er leker og særlig varme klær fint å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg bor i Oslo ja. Har samlet inn over lengre tid. Klær og utstyr til baby/barn/ungdom, leker, bamser har de stort behov for og tar veldig gjerne imot! Han som formidler videre til Estland bor også i Oslo. Ta gjerne kontakt på pm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det mye enklere kontakte via e-meil:

noen som ønsker å hjelpe,eller gi bort det man ikke trenger etter sine barn,og gjærne dame klær,sko,leker så ta kontakt [email protected]

takker på fårhånd så....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de som kan formidle kontakt til veledige formål legger litt info her, så er det sikkert flere som vil være med og hjelpe ;-)

Jeg for min del kunne også godt tenke meg å høre litt mer om opplegget til Estland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...