Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Kommunelønn. Jeg har liste over lønnstrinn, men er det alderstillegg også? Jeg er 25 år. Gjelder jobb uten krav om utdanning. Ca. 4 års ansinnitet. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Du må gå inn på KS og se på den nye hovedtariffavtalen. Der står både lønn og ansiennitetsberegning. På en stilling uten krav om utdanning godskrives all offentlig og privat tjeneste . Arbeid i hjemmet regnes også som privat tjeneste med inntil 6 år i en slik stilling (uten krav om utdanning). Så om du har vært hjemmeværende vil du få ansiennitet for det. Har du barn vil du få inntil 3 år i omsorgspoeng.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Takk for svar. Hva menes med arbeid i hjemmet? Man får ansiennitet for bare å gått hjemme uten å ha gjort noe som helst?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Det vil jo være en definisjonsspørsmål. Arbeid i hjemmet menes jo om du har vært husmor/husfar, tatt deg av barn, vasket huset etc. Det er jo en jobb det også.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Ok. Om man har hatt omsorg for barn i 2 år samtidig som man har vært husmor/far, får man for 4 år eller blir de slått sammen?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Man får vel ikke uttelling for flere ting utført i samme tidsperiode, etter hva jeg har skjønt. Her kan du lese mer: http://www.ks.no/PageFiles/1412/HovedtariffavtaleUtløp30April2012.pdf
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 hihi. Nei selvfølgelig ikke. Du får ansiennitet for å ha utført omsorgsoppgaver i hjemmet - ikke for å gå hjemme uten grunn. Du får 2 år for de 2 årene du har gått hjemme med barnet. punktum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå