Ksenia & Anjem Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Gutten min ønsker seg Blinken, Jessie, Stinky og han rosa bamsen fra Toy Story 3. Var å tittet på Toys are us...Ganske dyrt..Han fikk T-rex nå da...Den kostet 499,- ganske dyrt synes jeg..Blinken kostet også ca 500kr,- Mye bruker dere på barna deres om det er noe de ønsker seg?
meg & to små vampyrer Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Hva er de greiene du nevnte nå for noe? Vet ikke helt hvor mye vi bruker, vi har bare en fast inntekt og den er ikke så høy. Kommer litt an på hva vi har råd til.
Gjest Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Pris er ikke viktig, i utgangspunktet. Er det noe "skikkelig" som de vil ha glede av lenge så.
Ksenia & Anjem Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2010 Det er Toys story 3 leker..har du ikke sett den? hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Nei, ikke sett den eller noen av de andre.
Ksenia & Anjem Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2010 nei da så.. flere som vil svare?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 i år blir det nok mellom 700 og 1000 kr, kommer litt ann på hvor mye penger vi har når den tid kommer. Eldste ønsker seg en del lego-sett som koster fra 499 og opp til 1699, så vi har litt å velge i Vesla skal få ratt-akebrett, dukketing og/eller duplo for ca samme summen.
mamma`n til 3 gutter Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 Tenker å bruke ca 800-1000 på de hver kanskje... men da kjøper jeg en gave til ca 200 .300 eller noe sånnt også får de resten i penger som de skal bruke på ferie!!!
mamma`n til nurk Skrevet 10. oktober 2010 #9 Skrevet 10. oktober 2010 Tenker ikke så veldig mye på penger når jeg kjøper gave til vesla. Alt fra 300-1000,- alt ettersom hva hun ønsker seg og hva jeg synes hun trenger.
Regnbuens barn™ . Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 Til HI: Heter barna dine Philip og Maria? ;-)
Glajenta ♥ Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 Tja, nå har vi bare ett barn - og hun fyller 2 i desember. Så hittil har hun i grunnen ikke ønsket seg så mye (",) Men, 1. og 2. julen har vi kjøpt dyre, men fine ting som hun uansett ville fått, men som vi har kalt julegaver... I år vet jeg ikke riktig hva hun skal få, men siden vi flytter inn i nytt hus rett før jul, så tipper jeg det blir noen nye møbler til barnerommet - og helt sikkert noen bøker. Men tenker litt sånn at prisen ikke er såå viktig, så lenge det er noe hun trenger eller ønsker seg - og det er noe ordentlig.
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. oktober 2010 #12 Skrevet 10. oktober 2010 Er ikke så fokusert på sum egentlig. De får ting de trenger! Så vi kommer ofte på hva vi skal kjøpe dem i tidene her Har faktisk startet å skrive liste over tips til alle tre Både for vår egen del, og for at jeg skal huske hva jeg kan si som tips til den tid. I år har vi alt bestemt at eldste på 10 skal få seg anlegg av et slag på rommet sitt. Vi blir vell å tenke på det fremover. Eneste vi vet er at det skal være billig, ikke ta stor plass og helst tåle en liten "støyt". Ellers så har hun cder, teknisk treningstøy og penger på ønskelisten sin så langt. De to minste har jeg kun smykkeskrin på listen til. Tenker jeg bestiller et i blått og et i rosa som de kan få fra storesøster Er sikker på at listen til alle 3 blir lange om et par uker (har nettopp startet med å skrive opp) og at vi vil få "problemer" med å velge og prioritere. Vi gir dem ikke leker til 500kr kun fordi de ønsker seg det!! Blir som regel ikke leker fra oss. Har så utrolig dårlig erfaring med leker. Eldste ønsket seg en robothest i lange tider. Når den kom kostet den 1200kr! Hun snakket om den i ny og ne over 2år. Så kom vi over den på lagersalg hos Toys til 299kr og kjøpte den. Jeg trodde faktisk at hun ville komme til å leke med den lenge når hun hadde snakket om den i så lang tid! Ikke hver dag, men. Men nei! Den var veldig populær i starten! Så dabbet interessen av og den ble stående. Den ble kun flyttet på, ikke lekt med - og tilslutt lå den bare slengt i en krok sammen med annet rot. Trist. Det samme har vi opplevd - og strengt tatt brent oss på - med flere lignende leker. Så jeg har funnet ut at det er ønsket om som er det kjekkeste med det hele. Drømmene, det å få ha drømmene og leke med dem!
Willy Wonka Skrevet 10. oktober 2010 #14 Skrevet 10. oktober 2010 alt fra 1000 til 2000 på 3 åringen vil jeg tro....på babyen blir det ny tripp trapp stol.
Lemonia Skrevet 10. oktober 2010 #15 Skrevet 10. oktober 2010 Gutten vår på 2 år har fått gaver for ca 1000 kr. Blir nok mer ettersom han blir eldre.
Mia_73 Skrevet 10. oktober 2010 #16 Skrevet 10. oktober 2010 Vi ser ikke så mye på prislappen egentlig. Han er straks 5 og hittil har vi vel alltid brukt under 1.000 kroner, nå ønsker han seg en playmobil-ridderborg og den koster faktisk nesten 2.000! Det må vi tenke litt på, jeg syns det er ganske voldsomt men han har jo ikke pengebegrep enda.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 10. oktober 2010 #17 Skrevet 10. oktober 2010 Har ennå ikke kjøpt noe til over 500 til dem, faktisk. Jo, forresten. Sykkel. Men det er ikke leke. ) 3 og 6 år.
signe maten Skrevet 10. oktober 2010 #18 Skrevet 10. oktober 2010 Vet ikke enda, for så langt har vi ikke kommet. Men vi kjøper ikke leker til jul. Eller til bursdagen for den saks skyld. Muligens en liten leketing - men ikke noe stort og/eller dyrt. Men vi (mest jeg) syns det er tull med alle lekene, for det er faktisk bare en liten prosentandel som faktisk blir lekt med. I all fall her hos oss. Men vi kommer ikke til å bruke mer enn 1000kr.
Tante Blås Squaw Skrevet 11. oktober 2010 #19 Skrevet 11. oktober 2010 Minifjortisen får for ca en tusenlapp - det er klær, bøker og spill. For å kunne gi henne en så ålreit gave kjøper jeg dissen tingene i løp av året, ikke i desember ;o) Trassballen havner på rundt 300-500. litt leker og litt klær. Han er tre og et halvt. Nurka opplever sin første jul iår - hun vil være nesten fem mnd da. Så hun får nada ;o)
ellen-propellen Skrevet 11. oktober 2010 #20 Skrevet 11. oktober 2010 Vi ser heller ikke så veldig på summen,det spørs helt på hva det er. Nå er eldste oktober barn,så alt av sommer leker blir jo kjøpt uansett (sykkel,trampoline,baller,rulleskøyter osv osv).Har det blitt store kjøp om sommeren blir det billigere gaver til bursdag/jul. Minste er nesten 1 år til jul,og kommer til å få leker fra 12 mnd. Mye av det etter storesøster er faktisk blitt veldig slitent og oppbrukt:-S Så vi må kjøpe nye.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. oktober 2010 #21 Skrevet 11. oktober 2010 Blir fort ca 1000-1200 kr på de eldste og en 500 kr på de minste. Når de blir eldre skal de selvsagt få for mer like beløp, men foreløpig bryr jo ikke de små seg om sånt, så da er det ikke noe vits. Vi brukte ikke mye på de store heller når de var små, nå er de mye mer bevisst hva ting koster og ønsker seg også dyrere ting som favorittønske som de kaller det.
lure Skrevet 11. oktober 2010 #22 Skrevet 11. oktober 2010 Ca 1000,- men det er inkludert pakke-kalender og strømpe. Her kjøper vi en leke/ting hun har ønsket seg veldig. I år er det snooks (?) og realfure, til henholdsvis 99,- og 149,- Så da ble det jo "billig" i år.
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #23 Skrevet 11. oktober 2010 Hvis det er noe spesielt de ønsker seg, og det er noe "ordentlig" (etter min mening) f eks sykkel, lego, dukkehus osv kan vi bruke 500-700. Aldri mer! Jeg bruker ikke mye penger på ting som bare er dyre fordi det er noe som av en eller annen grunn er populært (div figurer og sånt). Hvis ikke de ønsker seg noe spesielt, bruker vi ca 300. De får jo så mye pakker av andre også.
fox`y Skrevet 11. oktober 2010 #24 Skrevet 11. oktober 2010 bruker alt fra 1000-1500 kr på gutta. åsså får de i tilegg en del i julestrømpa som feks: cd,dvd film,småbiler,godis ol.
winneboo Skrevet 11. oktober 2010 #25 Skrevet 11. oktober 2010 Julegaver til barnet pleier å bli rundt 2000-3000 kr. Noen ganger mer og noen ganger mindre. Kjøper egentlig det jeg vil kjøpe og som jeg vet hun ønsker seg. Men nå har jeg kun ett barn da. Hadde ikke hatt råd til å bruke så mye hvis jeg hadde hatt flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå