Gå til innhold

Vektoppgang etter ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som raste ned i vekt etter fødselen, men går opp og opp i vekt etter ammeslutt?

Jeg la sikkert til meg flere matuvaner ved graviditet og amming...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk ned til "startvekten" under amming. Når jeg sluttet å amme gikk jeg ned 10 kg til. Helt uten å gjøre noe. Nå har jeg gått litt opp igjen, men er på ca -8 kg fra før jeg ble gravid. Er ikke stor fra før av.

Skrevet

var motsatt, jeg....gikk ikke noe særlig ned før jeg sluttet å amme!

Skrevet

Jeg fullammet aldri, men gikk ned en 3-4 kil "gratis" etter at jeg sluttet helt med morsmelk til ungene.. De fleste jeg kjenner har faktsik lignende opplevelser. Noen få, de som har rast ned i vekt til 10 og 15 kilo MINDRE enn FØR graviditet ved amming, har dog ofte raskt gått opp til "Normalvekt", men ikke mer enn det....

Jeg følte at de siste "graviditetstegn" forsvant da aminnga stoppet. Hele kroppen "trakk seg sammen" og man ble seg selv (så langt det er mulig etter et år eller to med graviditet og amming) på den måte at fasongen rett og slett endret seg..Jeg mener, 3-4kilo er ikke mye og gitt at jeg gikk fra 80E til 70D så var det mye "Pupp" som forsvanr, ikke mye annet. Men kroppen endra seg virkelgi..Ansiktet mer markert, overarmene alt...

Skrevet

Jeg raste ned raskt etter fødsel og la på meg nesten 10 kg når jeg sluttet å amme:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...