Gå til innhold

Oppvarming av vann til morsmelkerstatning


Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har hørt noen si at man ikke skal bruke mikrobølgeovn, men er det ok om jeg har kaldt kokt vann i kjøleskapet og varmer det i mikroen før jeg blander i pulveret...

sikkert et teit spørsmål men jeg blir så usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ok å varme vannet i mikro.

 

Skrevet

greia med micro er at det ikke varmer melka jevnt og dermed kaaan være skadelig

 

vi hadde avkjølt kokt vann, kokte opp nytt med vannkokeren og blanda til bra temp, funket veldig fint det

Skrevet

Men man kan varme vannet i mikroen, og deretter blande inn melken.

Skrevet

Takk for svar jenter!

vi har hittil holdt på med teknikken med nykokt vann blandet med kaldt kokt, men det tar lengre tid og når ungen min er sulten så skulle det helst vært klart i går, han hyler som besatt! Derfor prøver jeg å tenke ut smarte måter å gjøre det raskere på.

 

HI

Skrevet

Poenget med micro og mme er jo at du ikke skal blande vann og mme og så ha det i micro, alt det gode som baby trenger som er i mme forsvinner(eksploderer) i en micro. Dette gjelder og for vanlig mm :-)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...