Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg spontanaborterte i uke 6, og lurer på hvor lenge etter spontanaborten jeg må vente med samleie? Hvor lenge vil jeg blø og hvor lang tid vil det ta før det er mulig å bli gravid på ny?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 de lærde strides om akkurat hvor lenge man skal vente til å prøve igjen.Noen sier at man skal ha en mens,slik at evt rester skal få blø ut(visstnok litt større sjans for SA igjen om man blir gravid i tillegg til at det er igjen rester etter forrige gang,for da prøver kroppen å bli kvitt restene og noen ganger blir også den nye graviditeten med...) andre leger sier at det ikke er noe å vente på,at det er større sjans for å bli gravid fort når man likevel har de rette hormonene i kroppen etter forrige SA. mens atter andre sier du skal vente i tre mnd.Hvorfor de mener det vet jeg ikke... hvor lenge du vil blø vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Men vet du/dere om det er farlig å ha samleie, uten å prøve å bli gravid. Om man kan få infjeksjon eller noe av det?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 nei,det tror jeg ikke.du er jo ikk åpen "der oppe",så når du føler for det og har sluttet å blø skulle det være tilbake til normalen igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Begynd og prøv igjen med engang du er ferdig og blø!!! Det er mitt råd, og mine legers råd til meg :-) Jeg har selv mistet og vart gravid før neste mens igjen, eneste som sitter ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Du bør vente til du er ferdig å blø, evt ha samleie med kondom inntil da. Hvor lenge man blør er helt individuelt, min venninne blødde lenge, jeg blødde ikke lenger enn en vanlig mens. Det er også individuelt hvor fort du blir gravid igjen, både min venninne og jeg ble gravide 2 mnd etter SA, men begge mistet igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg husker ikke hvor lenge vi ventet, men tror det var noen uker. Hadde hvertfall sluttet å blø. jeg ble hvertfall gravid innen det var gått 4 måneder fra SA'en. Men vi fikk beskjed om å vente med å prøve igjen til det hadde gått et par måneder. Mensen skulle ha vært der et par ganger, eller noe sånt. Bruke prevensjon inntil det var klart igjen. Lenge siden. Men jeg ble da gravid ganske så kjapt, i forhold til første gangen som tok over 8 måneder. Ett par måneder er jo ingenting, egentlig Og den gangen gikk det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå