Gå til innhold

Sikring av barn i bili


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Jeg lurer på hva som er påbudt av sikring av unge på 1.5 år i bil? Er det lov at barnet sitter med vanlig bilbelte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et eller annet med at barnet skal være forsvarlig sikret...et vanlig belte vil være for stort til å sikre barnet ordentlig....

Skrevet

Når barnet er 15 kg kan det begynne å bruke stol som bruker vanlig bilbelte.

Skrevet

Det må være over 135cm før man har lov til å ikke ha bilstol, så det må være en laaaang 1,5åring.

Skrevet

Nei, det er ikke lov å sikre en 1.5-åring med vanlig bilbelte, det ville vært jevngodt med å legge barnet løst i bilen.

 

En 1.5-åring skal sikres i godkjent bilstol, og den bør selvsagt være bakovervendt.

 

Se gjerne sikringavbarnibil.blogspot.com for masse god informasjon om sikring av barn i bil. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...