Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Hei! Jeg lurer på hva som er påbudt av sikring av unge på 1.5 år i bil? Er det lov at barnet sitter med vanlig bilbelte?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 et eller annet med at barnet skal være forsvarlig sikret...et vanlig belte vil være for stort til å sikre barnet ordentlig....
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Når barnet er 15 kg kan det begynne å bruke stol som bruker vanlig bilbelte.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Det må være over 135cm før man har lov til å ikke ha bilstol, så det må være en laaaang 1,5åring.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Nei, det er ikke lov å sikre en 1.5-åring med vanlig bilbelte, det ville vært jevngodt med å legge barnet løst i bilen. En 1.5-åring skal sikres i godkjent bilstol, og den bør selvsagt være bakovervendt. Se gjerne sikringavbarnibil.blogspot.com for masse god informasjon om sikring av barn i bil. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå